|
|
|
|---|---|
gangsta_toth |
Det är så att jag precis har köpt bilen, och har lite småpyssel för mig. När den ligger i växel går det att vicka växelspaken åt sidorna ganska så ordentkigt. Är det ett vanligt fel? Vad kan det vara för fel? Min kompis som precis sålt sin 325 -87 hade samma problem, och då var det skålen som sitter (vilar i?) längst ner på spaken. Tror det är en liten plastgrej bara. All hjälp hade varit mycket tacksamt. "Power without control is... interesting." (Snodd fråm Kawa triple-klubben) |
ant |
det kan vara den plast "skålen". jag köpte en ny idag på bmw, den kostade 81 kronor. jag har inget direkt glapp i min, men tänkte byta ut den iaf när jag monterar short-shift. annars finns det ju en del andra bussningar i länkaget som kan vara dåliga. sök på tidigare inlägg så ska du se att du hittar mycket info om just detta. ============================= Länk |
|
Jag hade samma problem förut med min 325a. Bytte bussning nr 8, 10 och 11 som finns på bilden neran. Länk /Erik |
|
|
Det verkar vara ett vanligt fel på E30:n...ja har även det felet på min...min fordonslärare sa att det kan va en bussning eller så...men den här skålen ni snakkar om...är den dyr att köpa...o svår att byta?? BMW-There ain't no substitute... |
|
ant |
jag skrev här ovanför att den kostar 81 kronor på bmw. det är inte svårt att byta den. bara ur med spaken i med nya "skålen" tillbaka med spaken. klart. ============================= Länk |
gangsta_toth |
Bilden visar dom före 85, medan min är en -86. Tror bilden du menar är Länk Jag var inne på Förenade Bil idag och frågade mig runt lite. Priset på "skålen" var 80 spänn, har jag för mig. Men jag köpte den inte eftersom jag ville höra mig runt lite först. Nu kommer nästa fråga. Om jag ska byta "skålen", kan jag göra det utan o lyfta av växellådan? Tubbe, fick du lyfta av lådan när du bytade lite dina bussningar? Är tyvärr lite för lat o sitta i ett kallt garage och skruva med kalla bildelar... =) "Power without control is... interesting." (Snodd fråm Kawa triple-klubben) |
ant |
Tubbe: den här bilden är bättre. det är samma som du länkade till bara det att denna är i fullskala. Länk ============================= Länk |
|
Blev visst lite fel. Länkade till fel bild och dessutom en liten en också :P Men nu kanske alla förstår ändå vilka bussningar jag menade? /Erik |
|
gangsta_toth |
Får väl sticka in till Tobbe på Need for Speed o snacka om det. Tur att man bor i närheten av Malmö... "Power without control is... interesting." (Snodd fråm Kawa triple-klubben) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.