AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
352

Montering av sportluftfilter på en M535i-86:a?

Ra
69
RallyPjerka
520 Automatic -73
Funderade på att montera sportluftfilter på min kära ögonsten men blev lite fundersam när jag såg på

orginal luftburken då gick det en slang på ca 30mm dia ifrån den och ner till två järn rör som slingrar sig

iväg nånstanns. så då undrar jag om det är nån som vet vad det är och ifall det är nått man kan plugga eller?
Tu
68
Tufve
M535i- 86
320i Touring- 89
Det är pulsair slangen. Den har med avgasreningen att göra. Det är ingen fara att plugga den.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Frågan har varit uppe förut några gånger,prova sök inlägg.

I normala fall så måste avgasreningsutrustning fungera,men nu ser dem(bilprovningen) säkert oftare mellan fingrarna i och med en så gammal bil,har ju ändå ingen kat osv..

Sanningen är dock den att det måste fungera enligt lag,dvs EJ lämplig att plugga om vi ska hålla oss till lagtexten..annars så går det att plugga utan probs.

Mvh Janne.

Ra
69
RallyPjerka
520 Automatic -73
Okey tack för svaren och ursäkta om jag drog upp nått gammalt.

Mvh Pjerka

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Min var redan pluggad så jag slapp problemet ! =)
Men jag ska inte ha nåt skräp sportluftfilter som jag redan har utan ska ha riktiga grejer så som CDA Kolfiber box a´ 2.990:- från Länk

Kolla där , lycka till

Länk
Ra
69
RallyPjerka
520 Automatic -73
Jo det där vore nåt men jag tror nog jag får nöjja mig med mitt billiga konfilter tills vidare =)
slösar man 3000kr på ett luftfilter så ska man nog ha mer pengar än vad den normale har, köp ett vanligt konfilter och lägg resten av pengarna på ett chip.. ger då garanterat mer effekt för pengarna.

/mvh jocke
iofs, kanske inte går att chippa dom gammla 535orna?.. ingen aning faktiskt.

/mvh jocke
Pa
414
Padde
535i -86
118d -12
Skoda Fabia 1,4 tdi
Det går att chippa en äldre 535:a med. Har de motronic så är det lugnt och det har alla svenska 535:or.
Men frågan är väl om det verkligen ger några 18hk? Jag har aldrig hört någon påstå att de är nöjda, bara en massa spekulationer samt beggade chips till salu.

Beträffande filter så är det väl bättre att sätta i ett KN filter än att använda koniskt om man inte lyckas skärma av värmen väl. Varmluft vill man inte suga in.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.