|
|
|
|---|---|
|
Hur fan får man dän dom? Sitter ju som aset! I annat fall vad tar BMW för att byta dom? /Bonje | |
|
Hade samma problem nyligen med min. Förökte länge och väl. Sket i det och lämna in det istället. De tog 800 för arbetet eftersom jag redan köpt bussningarna. Annars 1200 för båda. |
|
|
Man pressar ur dom med ett special verktyg. Ska bytta mina snart men då har man ju tillgång till en riktig verksta så det ska nog gå bra. Mvh "Starre" |
|
"John Drake" |
Bonje: Det går lättare om du "borrar" bort dem...borra bara i gummit....då släpper trycket och de nästan rammlar ur.... John Drake.... |
"John Drake" |
DE NYA BUSSNINGARNA SMÖRJER DU IN MED ÄKTA GULSÅPA... SEN KAN DU SPARKA TILL DEM MED TRÄSKON...SÅ ÄR SAKEN KLAR.... John Drake.... |
| hmmz jag tycker att lilla boje ska köoa sig en ny bil i stället för att holla på och klåp mecka!!!!! men lycka till med lilla bmw!!//danne | |
|
Tjena mongo Danne!! Det kanste var dumt av mig att ge dig adressen hit.... :-) Ha det bra...... (Jag var ute och gled i byn idag med BMW:n, fan va gött det låter med turbovin........ ryser!!) Häldre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| tja bonje..hahhaahhah tycker det samma:>).men men..fan vad kul att den går att köra med i allefal..men har du satt dit avgassystemet???.. det kan jag förstå att det käns när man har stot i mekat hella vintern.men det är synd att inte lila mongo danne kan meka så bra anras så hande nog var i gong för länge sen.för jag har ju typ vartit med på hella bygget:>).men men vad ska man göra när man får fordon och kan inte ett piss om bilar men jag vet hur man sladdar med pappas lilla volvo i allefal för anars så skulle den inte var på verkstan*hehehhehhhe* men vi cs..//*öö*danne | |
|
Hej igen! Jag provade i går med den metoden som "John Drake" beskrev. Att borra i dom, det gick inge vidare då hålen drar i hop sig när man drar ut borren. Sedan tog jag en avdragare och började skruva. Efter några varvs skruvande utan resultat, så tog jag ta skruvmejseln till hjälp för att bända lite. För att dit den så tog jag hammaren och knackade på skaftet......hehe...... !!PANG!! sa det. Jävla tur att man inte fick avdragaren i skallen. Den lossnade väl av vibrationen och det stora trycket. När jag hämtade avdragaren på andra sidan av garaget, för att prova igen så såg jag att det diffade ca 2cm på att få dit den igen. Det betyder att skiten sitter ganska hårt! Så nu lämnar jag det till BMW om ingen har någon bliliant lösning på det hela. Häldre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Jag tog fram tigersågen och sågade sönder gummit så att trycket minskade, sen slog jag ur det resterande av bussningarna med slägga och kraftig mejsel. Att få dit dom var etter värre, jag tog och använde garagedomkraften som en press och la den på sidan i vår trånga källargång hemma och pressade in bussningarna, det gick nätt och jämnt för domkraften orkade knappt(2-ton tryck) och den blev dessutom sned på kuppen. Så jag skulle rekommemdera dig att låta en verktad med riktiga pressverktyg pressa i dom nya bussningarna åt dig. Mvh Micke t/ 328-96 520-92(till salu!) B6 3,5-89 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.