AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.262

katalysator funderingar

Sida 2 av 2
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Blir det inte gnäll på bes. ? Om jag delar katten på mitten och sätter ett rör ? Jag har inte en aning om det här men borde de inte märka det? de mäter ju värden och så..

Länk

Geee mig hardtop !!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Du kan inte göra så christian ioch med att din måste funka.....

-----------------------
Min E30:
Länk
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Christian: jag skulle inte chansa iom. att din är en -89. Har du oflyt åker du på att köpa en helt ny kat, pris på en sådan mellan tummen och pekfingret: 5-6000:- ...

/// Ett halvårs abstinens...
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det var ju själva... ALLA bilar som från fabriken är utrustade med katalysator ska ha katalysator, och den ska fungera!!!!!!!!!!
Det enda sättet att konstatera att den inte funkar är om det syns att den är öppnad eller liknande, men det är en helt annan sak...

Jeppe
ant
är det stor flödesskillnad åp en 2.5" keramisk katalysator och en 2.5" metallisk katalysator?
det är en väsentligskillnad på dessa i pris.

det är alltså unversalkattar jag undrar över. bildelsimporten säljer sådana.

=============================
Länk
Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Det är bara att konstatera att om man inte har en trimmad bil från grunden med alla detaljer så behöver man inte ha raka rör från gren.

Behåll kat. på och om du har ett trimbehov, att du känner du måste göra ngt så chippa istället.

El pilla dit en snurra.

mvh
ant
jo det är så sant som du säger Aleks. men det jag undrar öve är hur stor flödes skillnad det är mellan två 2.5" kattar. den ena metallisk och den andra keramisk.

Länk
Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Rätta mig om jag har fel men den keramiska tar väl upp mer än den metalliska..

alltså.. den metalliska är mer som en racekat.

och det skiljer ju självklart mellan en racekat och en org kat. Men utan div. trim så gör det ingen markant effektskillnad(inte många riktiga hk)

Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Aleks: Katten tar upp lite hästar det är vi alla överens om ...(förutom du). Man kan inte säga "inte många riktiga hästar". Man måste ju börja ngn stans. Jag vill inte ha nån turbo i min bil, jag köpte en bmw för att slippa det tramset. Man kan i princip säga att Open Air, 2,5" rör från kat och bak är onödiga prylar då ? Lite av varje bli mkt till slut !.. Jag tänker inte heller lägga ut hela min kassa på massa raceprylar!!! Då köper jag hellre en bil med motor modell större.. Tack å hej ;)

Länk

Geee mig hardtop !!
ant
en racekat är, enligt vad jag har förstått en metallisk katalysator.
i en metallisk kat behöver inte monoliten ha lika grova väggar som i en keramisk katalysator.
det jag undrar över är hur stor flödesskillnad det är mellan dessa två typer av katalysatorer. jag vill inte veta vad jag inte ska köpa för att jag inte tjänar något på det vid montering, jag ska inte byta min kat. allt jag ville veta var om någon här visste hur pass stor flödeskillnad det är på olika typer av katalysatorer.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.