AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
408

Dåligt "drag"

Bj
56
BjornR
528i -96
Känns inte som 190hk när man varvar ut ordentligt på växlarna, tycker den verkar gå lite ojämt på de högsta varvtalen

Det kan bara var inbilning men jag tror inte det.

När jag kör lite längre sträckor på 20-30 mil i stäck så "känns" det som om den går bättre (i någon .

Var inne på BMW men de såg inga felkoder i datorn, de trodde att det eventuellt kunde vara katalysatorn som har börjat bli dålig och bromsade upp utblåset.

Någon som har några ideer, vill inte byta katalysator bara för testa om det är det som är felet.

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Testa med att koppla ur batteriet nån timme och sedan koppla in det igen, starta bilen och låt den stå på tomgång tills full arbetstemperatur, gasa inte! Gör du detta så nollställs datorn.
Bo
369
Booya
530iA Touring -94
per_j82: Hämtar datorn nya uppgifter under "uppvärmningstiden"? Då borde den väl fortsätta "räkna" första gången man kör den efter en sådan nollställning också...eller?

Det känns som om min bil skulle må bra av en liten "reset".

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Ja datorn hämtar nya uppgifter från insprutningen m.m. efter en nollställning. Datorn "uppdateras" med nya uppgifter efter 10 mil? Lr om det är 100 mil? Men om man inte har lust att åka 10 mil bara för att nollställa datorn så är det lättare att dra ur batteriet :-) Fast det är ju andra jobbiga saker som nollställs också när man drar ur batteriet, t.ex. klockan :-(

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.