|
|
|
|---|---|
| nån som vet hur man luftar kylsystemet på en bmw 318is-93? mvh uffe | |
|
Jag tror att du bara har en luftskruv och den sitter precis bredvid locket på expansionskärlet. Öppna den och fyll på vättska i kärlet tills det rinner ut bubbelfri vätska ur "lufthålet". Kom ihåg att ha tändningen och värmen på. Sedan är det nog bra att ha motorn igång lite också för att pumpa runt lite. Även om jag har varit nogran med luftningen så brukar jag få fylla på lite till efter 5 mins körning. |
|
| ok, tack ska du ha. mvh uffe | |
|
Hmm, du blir knappast av med all luft genom ovanstående metod.. Motorn ska varvas i ca 3000 rpm, värmen på max och kupefläkten på högsta hastighet. Öppna luftskruven som sitter bredvid locket till expansionskärlet och ta bort locket. De första minuterna kommer det att bubbla upp luftbubblor i behållaren, efter en stund stiger trycket i systemet och då måste du skruva tillbaka locket, fyll på vatten om det behövs innan du skruvar på locket. Fortsätt tills det inte kommer fler luftbubblor, stäng luftskruven, klart! /// Ett halvårs abstinens... |
|
| Kupéfläkten på högsta hastighet? Hur kan det påverka?! | |
|
Vet inte exakt varför men en gång lät jag den aukt. BMW-verkstaden som jag bor granne med, byta kylvätskan och de gjorde så som jag skrev tidigare, de brukar ju veta vad de håller på med.. Det har väl nå`t med vattencirkulationen att göra, jag vet inte. /// Ett halvårs abstinens... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.