|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har nyss beställt ett chip av Qvarnis till min 540! Är det någon som har chipat sin 540, & vad blev resultatet tycker ni? Har även öppet filter på nu, & så ska jag till Ferrita nästa vecka, så det blir nog fränt!!! PB | |
| Jag chippade min genom Qvarnis i sommras, det blir inga världsomvälvande förändringar. Det som jag märkt är att motorn går mjukare, bättre respons på gas, man slipper "hugget" när man släpper gasen, bättre effekt på höga varv (ej mätt, eget tyckande). Jag tycker att det var värt dom 1500 pengarna. Sen finns det många på på forumet som tycker att det är att slänga pengarna i sjön. Åsikterna äro delade som en viss kroppsdel :). Det bästa är att mappa, men det kostar ju mer !! | |
|
Jag chippade min 540, dock inte med qvarnis chip så det har jag ingen erfarenhet av. Min erfarenhet av Ett superchip+k&n filter var negativa. Detta resulterade i att jag avchippade bilen. Slutsatsen av min chippning var som en verkstad uttrycker det, man köper en känsla. 1500kr är inte dyra pengar men jag skulle inte göra det på min bil men detta vet man ju först när man provat. Mvh Asken |
|
| drar bilen mindre soppa | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.