|
|
|
|---|---|
|
Har nu ägt min första BMW i knappt två veckor, o första felet redan!!HJÄLP!! När motorn är varm (ej kall) vill inte tomgången gå ner till vad den var förrut, ca.700-800. Den hamnar på ca. 1100-1300, o ibland med N el. P i så är den uppe på 2000-2500!!?? Hittade en trasig insugnings-slang, mellan luftmängdsmät. o själva spjället, tätade till det provisoriskt, men ingen skillnad, o då borde väl fenomenet finnas även på kall motor!!?? Läste i en katalog om en "Tillsatsluftslid", vet ej om den finns på min motor, den fanns ej som reservdel i den katalogen, finns det kanske något motsvarande som spökar!!?? En som inte vill såga BMW........men??..!! | |
|
Din vagn har mest troligt(ej 100%) en "tomgångsmotor" som nu eventuellt trilskas för dig.Tillsatsluftsliden var på dem lite äldre bilarna från 80-talet ca. BL.a min gamla 528i-85 har detta(tillsatsluftslid),M535:an min har dock en tomgångsmotor.. Kolla upp lite fler slangar oxå,det låter som att det kan vara läckage där fortfarande(trots ditt tätande..) Mvh Janne. |
|
|
Jag hade samma problem på min 525 92:a och bytte tomgångsmotor igår nu går den helt perfekt... du kan prova att spraya startgas runt misstänkta ställen ,rusar motorn till har du träffat av ett läckage |
|
|
Låter dyrt!!!! Var sitter denna tingest?? Bör man noll-ställa styrdonet till bränslet med + pol av??....med tanke på att den gått ett tag med läckande insugningsbälg??...anpassar sig inte enheten efter det?? |
|
| Begat tomgångsmotor kostar ca 700:-.Sitter under plastkåpan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.