|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, jag har letat i inläggen ett tag nu och bland begagnade cd-spelare och jag har kommit att stöta på minst två olika cd-spelare: de flesta cd spelare jag sett verkar bara ha en enda kontroll för "Tone" brevid cd-sloten. Sen såg jag en på Ebay som hade betydligt fler knappar, exakt samma som jag har på min kasett spelare idag (för fader, balance, bas och diskant). -Vet någon vad som händer med dessa funktioner om man byter till en cd spelare med endast tone knappen? Styr "Tone" dessa funktioner i undermeny eller vad? Vore ju lite tråkigt om stereon blev heldum efter byte... länkar till de olika spelarna jag syftar på: med massa knappar: Länk med bara tone: Länk länkarna bör fungera tom 021110 ungefär MVH | |
|
Är nästan säker på att detta är beroende på om du har en MID-panel eller ej i bilen. Ev. beroende på typ av MID-panel om det nu finns olika. FP |
|
|
Ok, ja så kan det kanske vara, min MID panel ser ut som den i den översta länken till Ebay, alltså två raders display med 6st "toggle" knappar under, knappar till höger för radio, telefon och klocka/bc. Så jag förutsätter att en sådan cd-spelare som sitter på den fungerar. Det hade ju varit trevligt om den andra sorten också gör det, så ökar ju utbudet lite liksom. Köpa nytt hos BMW känns lite drygt. Finns det rent av någon som har installerat den "enklare"(nyare) typen av cd spelare på en MID som min och fått det att funka? |
|
|
Jag fick det här svaret på mailen tänkte lägga upp det här som hjälp åt andra, hoppas det kan vara till nytta för några och tack till Magnus för hjälpen: "Den stora midpanelen altså den med tex telefon på sidan. Till den kan du använda vilken cdspelare som helst. Den nyare cdspelaren med TONE är bättre och där får du se bas mm i displayen på mid-en. Har du den andra typen av Mid passar endast cd-spelare med bass treble mm altså den äldre typen." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.