|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det finns 2 storlekar på diffarna till E28, den ena passar i E30 hus och den andra är åt h-e för stor. Tror att brytningen är 85/86. Kan hända att den lilla E28 diffen passar på E30 brygga (jag har inte provat), men den stora gör det definitivt inte. Kiip Spiiding! |
|
|
Den bästa och billigaste diffen: Svets diffa den befintliga diffen. Lite drygt att fickparkera dock. Men kul som få. Någon som vet vad sbp säger om svetsdiff, antar att det icke är tillåtet. "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
|
Tror faktiskt att det är tillåtet med svetsdiff, det är väl i alla fall mycket svårt att kontrollera om den är svetsad. En diffbroms beter sig väl precis likadant? Skulle vara om det "hoppar" lite när de svänger under provturen;) Spiidfriik: Antar att en 535 har stora diffen? Är det enbart modellerna med m20 som har lilla diffen eller? /Johan www.laddtryck.com |
|
| Brukar aldrig gå att besiktiga med svetsad diff för att bromsprovaren brukar få fnatt då och visa ojämn/anligande broms fast att det inte är det. | |
|
Det är inte tillåtet med svetsad diff. En bil med svetsad diff riskerar att understyra mer än en med diffbroms. /Anders |
|
|
Då får man köpa en billig "orginal" diff och plocka fram svetsen på den istället och sen är det ju bara att byta till besiktningen. Dock är detta inget jag tänker göra trots att det skulle vara extremt roligt att ha.. "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
ant |
bilar med svetsade diffar äter äter däck! sen när asflaten börjar få lite värme så börjar däcken gnälla.. men visst det kan vara kul, ett tag. men at satsa på en riktig diff typ lammell eller visco är nog som sagt det bästa. ========== Länk |
|
Äta däck? Det är ju det som är meningen med diffad bakaxel. Gnälliga däck? Det är ju bara ännu häftigare. Men det är ju klart att en riktig diff är mycket bättre. "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
|
En bakaxel med svetsad diff är väl snarare odiffad än diffad? På asfalt är det bara jobbigt med svetsad diff men på grus och snö är det ruskigt kul, det släpper i varenda kurva :). /Anders |
|
| Åter till att stoppa i en lamelldiff i en odiffad klump. På vilka e28 modeller sitter den lilla diffen så man får i den i ett e30 diffhus? Någon som har en aning, vet att jag läste någonstans om en långloppsracer som hade e28 diff i en 4:10 utvxl på en e30 klump! | |
|
Även tidiga 535 ska ha den mindre diffen om jag fattat ETK:n rätt. Det luddiga är vart brytningen går i årsmodell. Tror det var bilar tillverkade månad 6 (?) -86 och framåt som har den stora klumpen. Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.