AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
656

Instrumentpanel - schema

na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
Undrar om någon har / vet var man kan få tag på elschema till instrumentpanelen på en E28.

Har problem med att något konstant på instrummentpanelen drar 0.15A...

Har lokaliserat problemet så långt att jag vet
att det som drar ström in inkopplat via den blåa kontakten på panelen, vad gör den egentligen ????

hoppas någon har några ideér eller tips, har varken tid eller lust att mäta upp hela kortet ...
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Det finns ett elschema till instrumentpanelen i Länk

Adressen till själva siten är Länk och där kan man klicka sig fram till massor av bra information. Klicka på knappen [РЕМОНТ] och sedan på texten РЕМОНТ... Texten på knappar etc. är på ryska, men länkarna och manualerna är på engelska så man tar sig fram hyfsat bra där ändå...
na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
Är det möjligvis någon som vet hur mycket ström
som service intervall processorn skall dra (dvs för minnet iden) ?
Visa användare
338
Dogge
Audi A2 1.2tdi 2001
Chevrolet pickup
k20 4x4-1978
Mercedes 200cdi kombi 2011
citroen familiale 7-sits 1989
exakt vad har du för problem?
hur yttrar det sig?

sa
189
sadanber
520i Touring -95
På serviceintervallkortet sitter det ett par nickel-kadmium batterier tror jag, kan det vara att dessa är dåliga. Har du en Haynes reparationshandbok? Om inte - maila mig så skall jag kolla om det finns nåt schema för intrumenten i min!

Mvh Daniel
Om du menar den stora blåa kontakten (över 10 stift) som sitter nästan mitt i bak så är det ju den vägen panelen får sina signaler till mätare, el till belysning osv...
Är du 100% på att det är brädan som drar ström? Har en liggandes med defekt hastighetsmätare till 518... tänkte laga den längre fram, men befinner du dig i Kalmartrakten kan vi ju testa o se om de gör nån skillnad...

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Det går att ha kul med en snik-modell !!!
Risk för att bli idiotförklarad men på min är det klockan som drar lite ström! Fast på 528 är det kanske varvräknare där istället!?

Serviceindikatorn tar ström från batterierna så det borde inte vara det!

Kan scanna in från haynes om det skulle råka finnas kopplingsschema där om du vill.
na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
Har lyckats lokalisera felet så långt att
jag är helt säker på att det är något på
instrumentpanelen som drar ström... (testat genom att bara ha vissa delar inkopplada i taget.
Har dock ont om tid just nu så får se när jag ska
fixa till det sista.

Jupp är den stora blåa kontakten jag menar,
men verkar inte som om den ger signaler in till hastighetsmätare och bensinmätare eller till ljuset på panelen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.