AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
567

Kan en Audi ägare köpa en BMW?

Har haft min audi 80 gte -86 sedan 89 och jag är duktigt less nu. Har fått ett erbjudande om en 328 -00 Mörkgrön men ljus skinn klädsel glas taklucka 3000 mil. Vet inte mer men kosta nåt lite över 350´ ny. Får den för lite under 200´ nu. I detta kanske lite färgade forum frågar jag ar jag på rätt väg. Känner mig sugen faktiskt. Vill tillbaka till bakhjulsdriften. Börjar bli gammal förtjanar faktiskt 2 cylindrar till käns det som. Är jag helt fel ute?

Fredda
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Hej och välkommen!

Hade du ställt samma fråga i Nordic Audis forum så hade du nog blivit halshuggen ;-)

Jag tycker helt klart att du är på rätt spår! 328:an är en mycket trevlig bil och garanterat roligare och bättre på alla sätt och vis än din nuvarande. Priset du fått låter mycket bra så jag tycker inte att du ska tveka, utan slå till på direkten!

Hoppas att du gör det enda rätta: nämligen fyndar 328:an och fortsätter skriva här i forumet!

Lycka till med köpet!

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Leta upp motsvarande Audi för 200k och provkör... så ses vi här i forumet i framtiden ;-)

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk 1600/2-renovering...
Aldric
Det finns väl inget som säger att du inte kan köpa en riktig bil, hur gammal du än är .. *flinar*

Lycka till :)
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Självklart! Bättre sent än aldrig, eller hur! Ditt objekt verkar ju helt OK, så välkommen i gänget.

Den som har flest BMW när han dör vinner!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Självklart! Välkommen upp ur DKW-träsket och in i gemenskapen.

My Bimmer is my mistress
Hehe, det låter bra det här. Lägenheten är belånad och allt är klart för affär. Ägaren har beställt en 330 så den kommer i jan/feb. Ganska länge känns det som. Tackar för alla synpunkter. //F
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Lustig att den enda som reagerar på priset är den
som själv äger en likadan bil....orolig för värdeminskning? :-)

/J

Johan: Tycker inte du att de priset är ett bra pris?
Orolig för värdeminskning är alla bilägare.
Jag ville bara påpeka att bilen han hittat var i mitt tycke ungefär 20 000 under vad dom brukar säljas för.

Den som har flest BMW när han dör vinner!
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Import kanske? Inget fel med det men de brukar ju stå lite lägre...

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk 1600/2-renovering...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

328-00, 3000 mil med skinn..

Under 200' är ett riktigt bra pris, inget underpris men nog lågt för att kontrollera ordentligt. Är den dessutom importerad är det ju ytterligare en anledning att kolla upp.
Tycker jag iaf.

Hoppas den är schysst, då får du en bra bil för bra peng!
:)

Mvh

Anders S.
Kan tillägga att bilen är inte importerad utan den är köpt norr om stan(sthlm). Vet vem ägaren är och den har mer tid på uppfarten än på vägen. Det är en leasing kärra och det är restvärdet jag kommer att betala.

Fredda
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Fredda: Då ska du, som sagt, absolut slå till! Bättre köp kan du nog inte göra, oavsett vilket märke du väljer! :)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Klockrent köp tycker jag!

Mvh

Anders S.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Grattis, nu är vi många som avundsjukt konstaterar att du gör ett klipp. Det ser ut som "gratis" bil ett tag, iaf vad gäller värdeminskning.

Köp! Annars gör jag det. (kan man ha en för mycket??) :-D

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.