AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
597

Susar i rutan!

La
19
Lamer
518i -90
Det viner i rutan på min 518 på både passagerarsidan men främst på förarsidan, tvingar man upp rutan så tystnar det lite, men jag är inte säker på att det är i rutan problemet sitter...susar som f-n när man kommer över 100km/h och jag kör ganska långt så det är på gränsen till outhärdligt!!!
är det nån här som har haft liknande probs?
Vad göra???

mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
Kolla noga med både upp- och nedhissad ruta så att gummilisterna runt rutan sitter som de ska och är ok. Och framför allt att de inte vikt sig!

"let the Best Machine Win!"
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
På våran 528i -85 susar det på förarsidan, på våran är det listan bak på rutan som åkt ner, den går att peta upp med en mejsel, då slutar det susa, men efter att man vevat ner rutan några gånger så har den åkt ner igen, man kan säkert limma eller fästa dem på något annat sätt....

kanske inte är samma, men ändå..
La
19
Lamer
518i -90
Hm, det verkar som om gummilisten på utsidan inte sluter riktigt tätt, vad kan man göra åt det?
Kan man fixa det på något sätt utan att behöva köpa nya lister, för jag inbillar mig att de är svåra (och dyra) att få tag på...

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Lamer,
Dörren kanske behöver riktas lite? Jag böt lister på 520 - 85, inte samma modell som din, men det va ingen match. Bara att dra av den gammla och på med den nya.

mvh//Erik

Ancilla, face mea laganum!
La
19
Lamer
518i -90
Hm, nä jag tror inte att dörren behöver riktas, det susar på både förar och passagerar sidan...
Låter som om jag kanske skulle ta och byta lister.
Erik G, hade du samma problem som jag, att det låter för j-vligt när man kommer över 100km/h?
Var det dyrt med nya lister?
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Lamer,
Jag köpte dom från en bil som vart skrotad.
Ring BMW och kolla priset, dom hjälper säkert till.

mvh//Erik

Ancilla, face mea laganum!
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Samma problem här !

har märkt att rutan går ner rakt när man her ner den med hjälp av elhissen ! men när man trycker upp rutan igen så går den upp snett och lägger sig nästan rakt , men bara nästan ... rätt så irreterande !

Länk
Xp
25
Xpytob
520 1993
Enligt min erfarenhet, då jag köpt lister ifrån BMW, så har de inte varit allt för dyra. Ngn hundring per list och då snackar vi originallister nya i förpackning från BMWhandlare.. Ring o hör!
La
19
Lamer
518i -90
Nä, det låter ju inte så dyrt alls det!
Ska genast ringa=)

Thx för tippsen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.