AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
399

Avgassystem M3

Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Kan någon vara så snäll att mäta avståndet mellan svetsskarven på grenrören där dom tre rören går ihop till ett och första punkten på avgassystemet där dom två rören förbinds ihop.

Knutstorp 1.16:52
Kemora 1.27:86
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Glömde säga att det ska vara på en M3 E36 3.0, Ingen som har en bild på ett avgassystem från grenrören och bakåt?

Jag har kopierat ett par bilder, skriv din epost så ska jag skicka dem till dej........

Mvh
Patrik
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Om du klickar på min nick så får du fram den.
bmw320i@telia.com

har inte orkat installera Outlook på datorn än så det går ju inte, skickar med hotmail, hoppas du får nytta av dem, är halvbra.......

Mvh
Patrik
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Dom där bilderna är från ETK'n och där syns det inte så tydligt var dom går ihop. Körde du med kattersättare? var dom två rören då överhuvudtaget förbundna med varann någonstans då?

Nej, rören går aldrig ihop i någon krök på M3an. Den har dubbla lambda istället för en som du har. Jag pluggade bara ena lambda hålet med en stor bult och bilen gick bra ändå. Enda mystiska var att ekonomimätaren vandrade en milimeter upp och ner hela tiden, den stog aldrig helt still.........Men motorn gick jämt och fint.

Mvh
Patrik
<Sandgren>
Skulle du kunna mejla domdär bilderna åt mej också?Min mejl är: kennethpalm@hotmail.com

Mvh. Kenneth
Kenneth: Jag gör det när jag kommit hem ifrån jobbet om ingen annan har hunnit före.....

Mvh
Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.