AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.047

BMW Verktygslåda, vad ingår ?

Sida 1 av 2
Tjenis!

har i bagagelucketaket på min bil en liten verktygslåda där det ligger lite lösa lampor..undrar vad som ingår i denna låda original, hittar inget i manualen..?

det är ju alltid trevligt att ha en komplett verktygslåda

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Jag vet att det finns olika storlekar på dem i alla fall som skiljer dem åt. Åtminstonde så är det en stor verktygslåda i E28. Det ska ju finnas några fasta nycklar, en tändstiftsnyckel, en tång med mera.

"Letar efter en trimmad E28"
ant
har några bilder här:
Länk

kanske kan ge lite indikationer om vad som skanas. dock är ju mina verktygssats långt ifrån komplett. men jag jobbar på att komplettera den.

=============================
Länk
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Ingen som har vågat sig på att köpa nya verktyg på BMW? Dessa skall vara dyra har jag hört talas om?
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Har ingen aning om priset men de kan inte vara allt för dyra, är ju ingen superkvalitet direkt...

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk 1600/2-renovering...
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Gå för sjuttsiken inte och köp polygripen på BMW....ruskigt dålig. Skruvmejseln som visserligen är en kombi, verkar vara inköpt från rusta eller Ö&B.
Detta gäller ju dock för -88 års modell.

Orginal är inte alltid bäst.
tackar för svaren...jo det kanske inte är ngn superkvalitet på verktygen, men jag vill mest ha en komplett låda för att jag är pedantisk :)

skall kolla på skroten nu i helgen om det finns ngn låda man kan sno lite verktyg från....

ant: bra bilder! nu vet jag vart jag skall börja leta :)

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Länk
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
verkar som att dessa verktyg har ett guldvärde. har letat ett halvår efter komplettering till min 635a. men ge inte upp, för visst är det elegant med en komplett uppsättning! och att köpa nytt på BMW är ju inte samma sak som att hitta grejer av "rätt årgång".

Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Verktygen är av märket Heyco (skit kvalitet)man undrar hur BMW fick för sig att leverantören skulle vara dom men det är väl priset som vanligt.
Min verktygslåda är komplett och oanvänd, för ska man skruva måste man ha bättre verktyg.

---------BMW ///M3----------
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Har för mig att BMW använde Hazet som verktygsleverantör på 70-talet. Stämmer det? Hazet har ju ett annat rykte än Heyco...

/Kristian BMWCS #5062

//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Men hallå.. hur ofta använder man de där verktygen ??... Ska man meka hemma i garaget, inte f** tar man till de verktygen heller.. skulle ju vara om man får stopp vid vägkanten, men hur ofta händer det när man åker BMW??...

/// Ett halvårs abstinens...
Hela min verktygslåda är bortskruvad av någon tidigare ägare. :-(

önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87
M3 Frazze: nej, jag skulle aldrig få för mig att använda dom verktygen, MEN det är så att det är ju jävligt skoj om där sitter en komplett verktygslåda i bilen, tror inte att det är så många som har kompletta lådor, eller ngn låda överhuvudtaget för den delen heller..

Jag har oxå rejälare doningar i garaget, men jag vill att bilen skall vara hel, vilket den inte är utan en hel verktygslåda

Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Min är faktiskt komplett! Men domkraften är skrotad...

/Kristian BMWCS #5062

//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Hmm, mina verktygslådor är också kompletta på bägge bilarna, men ev. fingeravtryck som finns på verktygen är från föregående ägare...

betriebsanleitung1
Tändstiftsnyckeln är perfekt.
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Till vaddå, gräsklipparen?...

Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Styrpinnen till hjulbytet är rätt OK.

Kontant: Är det verktyget som ligger längst till höger?
Länk

/B (som alltid undrat vad man ska ha "pinnen" till ;)

Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Längst upp till höger med plast i ena ändan som passar i hålet där hjulbulten ska sitta, man hänger hjulet på pinnen så slipper man hålla i det.

av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Här finns det bilder på hur en komplett verktygslåda till en E12:a ska se ut.
Länk
/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.