|
|
|
|---|---|
|
Vilka M30 motorer har 92 mm borrning, och vad har kolvarna i dessa för komphöjd och kolvbult?? | |
Hello Nasty! |
Kan svara på första frågan, 535! Dalhems har några smidda kolvar som är 5mm lägre komphöjd har själv funderat på o slänga i dessa men det blir fortf. org. kolvarna för dom verkar hålla väldigt hög kvalitet. Så kolla med Dalhems dom har ett bra alternativ. (Folkakolvar)! Mvh/Henrik |
|
Vilken slaglängd är det original? Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience. |
|
imenhoteb |
jag har folka kolvar å 92 mm borrat block bmw m10 ....Kolvarna känns mesiga i gemförelse med orginal...lättare e dom å..men man får väl trycka skiteen ur dom med T16 agg!! TN |
|
Hmm, konstigt att alla utgåt från att man vill SÄNKA kompet ;) Jag vill däremot bygga en 2,2-lit M10 med HÖGT komp (10,5-11) Vet att det används volvokolvar som svarvas ner, men vill gärna använda BMW-kolvar = samma 22 mm kolvbult. |
|
imenhoteb |
min 318 i turbo är inte specielt lågt kompad orginal..10:2 ......man kan köra helt orginal med 10+ psi i turbo tryck...jag har ju gjort det....men det va förut.. har en borrad m10 med folka kolvar..gör ett grenrör till ett T16 (volvo t-gul agg)..å oringat block.. motorns sprut??vet ej?nått bebrövat.. TN |
|
Hmm... folka kolvar?? Det är precis samma kolv som säljs av bl a KG Trimning för at borra B18/B20/B30 till 92 mm! Smidda Mahle med 39,6 alt 34,5 mm komphöjd... |
|
Hello Nasty! |
Fick en liten susning har för mig att det är 86*92 Mvh/Henrik |
KongANders |
Er på jakt etter 93.4 kolvar som skal brukes til å øke kompresjonen, noen ide om hvor jeg kan få tak i de? Har ikke lyst til å kjøpe orginale b9/b10 stempler fra alpina. Går det ann å bruke volvo kolvar? Mhv ANders |
Hello Nasty! |
Är inte M5 3.6l 93.4mm tror även det sitter i E30 M3. Mvh/Henrik |
KongANders |
Det er nok mulig, skal bygge en 3.5 med spjellhus, porta topp,300 graders kam, balanser,smi veiva, høyd komp, polerte og balanserte råder ,borres opp til 93.4 mm + lage sfæriske brennkammer,uni chip eller data sprut samt extraktor grenrør burde vel være mulig å dra litt ut av den da, hva har du gjort med motren din? Hvor mange hester fikk du? Har montert kammen din i en 535i nå, fungere kanon :) Alpinaen begyner å nærme seg ferdig nå også :) Mhv ANders |
Tu 135 1602 -75
318is M-TechII -90 325i Touring M-TechII -90 325turbo M-TechII -89 M5 -91 525i Touring -92. |
93.4 mm. kolvar satt det i tidigare 3.5 lit. motorer, satt t.ex. i en 635 csi -82 som jag hade. på senare 3.5 lit. motorer så minskades cyl. diam. samt ökad slaglängd för att få bättre vrid. -------------------- beemer.mine.nu -------------------- Snart blir det nog till att byta nick till "kompressorsvennis"... |
Hello Nasty! |
KongANders Jag håller på o bygger helt ny motor, men jag kommer att hålla mig vid 3.5l. Men kanalerna byggs om i toppen för maximalt flöde spjällhus anpassas efter detta, ventiler bearbetas för att få ner vikt plus att öka flödet i kanalerna, kamaxel blir minst på 310gr. med minst 12.5mm i lyft, kolvar, stakar och svänghjul kommer att lättas och balanseras mm. Ett MBE styrsystem kommer att ersätta org. styrboxen så man kan mappa motorn redigt. Mvh/Henrik |
KongANders |
Du har kanskje noen deler fra den gamle motoren din til salgs da? Eller andre gromme trimmingsdeler? Mhv ANders |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.