AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
359

oljeservice i sthlm

bi
2
binzo
320i - 97
Okej, dags för oljeservice på min 320i - 97. Lämnar eventuellt in den till BMW men undrar om övriga alternativ = verkstäder som kan BMW och gör detta till ett bättre pris... Tips, någon?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bil&Motorteknik i Huddinge är stabila. 087110687 prata med Per.
Asken
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
På vilken sida om Sthlm?
E du inte man nog att byta olja o filter själv???:)
Dom tar ju runt 1200spänn bara för att byta olja i bilen när man kan själv fixa det för 400spänn på nån gör det själv hall.. Och de är oxå mycket roligare att få pyssla om bilen än låta nån annan hålla på..

Litar som sagt inte riktigt på verkstäder, har hänt iaf med äldre folk som lämnat in sin nyinköpta bil för ett oljebyte att verkstan inte bytt oljan eftersom oljan på en helt ny bil och serviceintervallerna e ganska nära så syns de inte riktigt på oljan om de är färskt eller gammalt.. Obs! Nu snackar vi om mycket gammal folk som lämnat in sin bil.. Så de så..

De man kan fixa själv ska man fixa själv är min filosofi :)
bi
2
binzo
320i - 97
Kane: gärna norra sidan

Dawwe & forcefeedback: nej, att byta olja och filter fixar nog till och med jag. Dock ser det inte så snyggt ut med min egen namnteckning i serviceboken...
Hubbe328
Speedys samtliga stationer gör detta för c:a 500 spänn. lite beroende på oljekvalitet.
Som köpare så skulle jag tycka att just oljeservicen inte spelade så stor roll var den är gjord.
De har även instrument för att återställa serviceindikatorn
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Vet inte hur länge du tänker behålla bilen. Men om du kan styrka att du bytt, tex spara kvitto på olja och filter, och gör en notering i boken, så skulle iaf jag som spekulant tycka att det är lika OK som en BMWstämpel. Fast sen gäller det ju att återställa serviceindikatorn också.... Själv brukar jag föra dagbok över de grejer jag fixar själv, med kvitton, bra att kunna visa vid försäljning.

Kane
Binzo: Bil&Teknik, Åkersberga, 08-54020763, originaldelar och Castrololja används.
Binzo:Sparar du kvitto på olja o filter så har du gjort va du kan...Ett oljebyte tar max 1 timme o kostar typ 100 i en GDS-hall,så då kan du ju istället satsa på nån värsting olja!!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Kane,
U got mail!

Mvh

Anders S.
Ka
5.697
Kane
Besvarat!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.