AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
395

Fick igång mitt larm idag !

fan va glad jag är...vid inköpet av min pärla så satt det ett CarGard 650S larm monterat, och det fungerade inte vid köpet...tidigare ägaren visste inte om det fungerande, då han inte använt det...så idag var jag ute och meckade...rotade fram styrenheten och såg att på pluskabeln som gick till den så satt där en säkringshållare, men ingen säkring...hmm det stod inte i manualen vilken styrka säkringen skulle ha, så jag satte dit en 15A på prov, och larmet gick DIREKT :) det blinkade och tjöt som fan...så jag ryckte ur säkringen...larmet fungerade nu, men såfort man försökte starta så gick startspärren...jag försökte avaktivera med fjärren som satt ihop med huvudnyckeln, men inte fan gick det...så jag testade med den andra fjärren, och nog fan funkade det !! glad som fan blev jag...

så jag monterade ihop allting, skruvade på alla paneler och konstaterade att det funkade..

jag tror att jag vet vad som har hänt som har fått ngn av dom tidigare ägarna att koppla ur larmet: troligtvis har larmet ngn gång löst ut, och då ägaren inte har haft "rätt" fjärr med sig (dvs. den som är programmerad för larmet) så har han/hon inte lyckats avaktivera larmet och har troligen då ryckt säkringen och sedan inte brytt sig om larmet mer...

men fan vilken lycka, larmet är nog ändå värt lite grann, och det är aldrig fel att ha ett...där är glasskrossensor, startspärr, sensorer överallt på hela bilen :)

wee....men fy fan va kallt det är ute....jaja jag har iaf ett fungerande larm...

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.