|
|
|
|---|---|
|
Hej BMWare.Har problem med värmeanläggningen. Har en 525iX -95 med "stora kliman"(3 liggande rattar). Vid vilket gradtal jag än ställer tempvreden på så blåser det full värme på defrost och golv, mittutblåsen i brädan reagerar dock på tempreglagen. Någon som varit med om detta? BMW forever!!! nickeberka | |
|
Ingen som haft samma problem? Jag forskar vidare så länge. Hur som helst har min, förr en månad sen, inköpta 525iXT fått bekänna färg i dag. Snöstorm= inga problem!!! Mkt imponerande. Förstår inte att man inte köpt iX tidigare? Återkommer när (om) jag får ordning på värmen. nickeberka |
|
|
JOdå jag har haft samma problem i et år nu.. Har dock ingen klima. Har precis läst lite om att E28:orna har en sensor inne i bilen och om den är trasig kan det spöka med värmen. Någon som kan bekräfta att det finns en sådan även på E34 och att den kan ställa till med sådan problem som vi har www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Finns massor att läsa om dettapå forumet. Tror värmeventilerna har fastnat i öppet läge i ditt fall. Är det inte så att tempratten på mittuttagen blandar kalluft direkt till den varma? FP |
|
|
tempratten på mittutblåset fungerar som följande: Vrid den på blått och det blir max kyla, vrid den på rött och du får det gradantal som du ställt in tempvreden på. eftersom minn kärra reglerar tempen i mittutblåset men inte på golv/defrost så måste tempsensorn som sitter i "klimaenheten" bakom gallret (rätt va?) fungera. Har provat att knacka på värmeventilerna men utan framgång. Tycker det är konstigt att båda,(för visst är det 2?) ventilerna fastnat samtidigt?! Om man mäter spänningen vid ventilerna så borde det visa sig. Tack så länge!!! nickeberka |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.