|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Märkte för ett tag sen att jag hade ett larm installerat i bilen, förra ägaren nämde aldrig ett larm så jag trodde först att indikatorn vid framrutan var en atrapp.. men icke. Larmet är av märke TouchGuard, allt verkar vara komplett förutom fjärren! Går det att köpa en fjärr separat och sedan synka om den till min larmkod eller måste man lämna in för att få det att fungera?? Tacksam för svar!! | |
|
Jag vet bara hur det är på föräldrarnas defa. Där kan man köpa vilken dosa som helst och kåda den till just ditt larm med hjälp av nyckeln i tändningslåset och att man knappar in en "kåd" på själva sirenen. Men detta skall utföras på ett speciellt sett och skulle vara omöjligt att utföra utan instruktionsbok (om man inte gjort det förr vill säga). Försök att få tag i någon återförsäljare till just ditt larm (om du inte får fram något här). Det vore ju oerhört dummt om detta inte går att lösa. |
|
|
Jo, det känns ju lite konstigt att sitta på ett larm utan att kunna använda det! Tack för tipset iallafall, hoppas att det är lika lätt på TouchGard som på Defa bara :) |
|
Hubbe328 |
Hej! Du kan beställa färdigkodade fjärrkontroller eller nyckelämnen med fjärrkontroll i hos: www.ilv.se De är återförsäljare för TG. Dock så behöver du en kod som levererades med larmet, "kodnyckel". Vet ej om det går att lösa utan den, det borde det så ring dem och lyssna! |
| Okej, Ska ringa å kolla imorrn, Tack för tipset!! | |
|
I Länna industriområde i Stockholm finns firman som säljer touchgardlarm i Sverige. Kommer inte på vad de heter men jag åt lunch hos kinesen brevid idag. AFM Products? Automat är bekvämt |
|
|
Hehe... OK! De e ju inte allt för långt ifrån mej så det var ju tokbra!! |
|
| tja ba den butiken i länna har stäng för många år sedan men vad ja vet så ska du kunna beställa en ny kodnyckel med hjälp av ett nummer som står på larmet huvudenheten | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.