|
|
|
|---|---|
| Jag har en död fjärr till webasto'n. Någon som har lagat en sådan? Tips? | |
|
Jag har gjort ett mycket seriöst försök att laga en Webasto-fjärr. Den var egentligen inte trasig, den hade bara en egenhet att dra ur batterierna på ungefär 3 minuter, och det är ju inte så kul. Den surrade oroväckande också(! Jag tog isär den och hittade orsaken till surrandet, det var en trasig kondensator. Köpte en ny på Elfa, satte dit, och vips så slutade den surra. Sedan blev det problem, det visade sig att när jag satte dit en hel kondensator, så brann en annan komponent som inte gick att identifiera. Där tog det alltså stopp. Slutsats: Det är ganska lätt att laga fjärrkontrollen om komponenten som är trasig är av standardtyp. Tyvärr är det ganska många som inte är det. I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
|
är det en fristående fjärr till webaston? så den kan alltså inte aktiveras från den vanliga nyckeln med fjärr (E-38) Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
Brukar vara en liten dosa, stor som en liten mobilteledon och med utragbar antenn. Åtminstonde var det en sådan på min 00:a. Räckvidden är också bättre än den vanliga nyckeln. ___ //Ulf |
|
|
HEj Uffe och trrevligt att se dig här, tack för infon då är det bara att hoppas den är med om det blir affär då det låter rätt dyr och såklart är ett måste att ha ; ) Ps. vi har oxå en Babyracer II topasblå 05 i familjen! Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.