AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
845

Racekattar från Köhler!

sebbe
Ska till Köhler till våren när bilen blir påställd.Fick ett pris av han förra veckan på omprogramering av data ellet styrboxen.Nåt var det i alla fall.Det skulle ge mellan 15-20k och kosta 6000.Racekattarna skulle ge mellan 12-16k beroende på bilen..Dom skulle kosta 3500.Nån hade ett tidigare inlägg om just kattarna.Vad händer när man ska bes.bilen.Går den inte igenom...Varför då i så fall???Kan det vara avgasvärdena som blir för höga?
Blir man tvungen att montera org.kattarna en gång om året när bilen ska bes?Kom gärna med råd,synpunkter och egna erfarenheter...Undrar också om motorn,SMG-lådan,avgassystemet inte tar skada av chippningen och racekattarna?Man tycker ju att det ska hålla.Jag bara undrar eftersom 3,2l 6:an är så pass hårt trimmad redan från M-Fabriken?

MVH:En som längtar till 1:a April!!!
Jag köpte såna kissar till min 325i E36 + grenrör ifrån M3 3.0 (extraktor). Den går inte igenom därför att det du köper (om det nu är samma, men det tror jag, mitt kostade också 3500kr) är bara ett par små fullflödes ljuddämpare och ingen katalysator. Du måste ha en fungerande katalysator på bilen när du besiktigar, annars skjuter ju avgasmätarn i topp......

Mvh
Patrik
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Precis som sandgren skriver så är det inte kattar utan katersättningsrör han säljer. Har såna på min M3:a och är mkt nöjd.

/Edvard
BMW CS # 4503
cl
185
clyzzon
330i Touring -03
bumper: ger det nå´n märkbar effekt med det eller?

Mvh Johan
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen.

Jepps, jag märkte skillnad på en gång när jag satte på dessa. Om jag skulle välja, så skulle jag nog välja katersättare för ett trimchip.

/Edvard
BMW CS # 4503
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Jag har också kattersättare från köhler...orginal sitter det 2,5" dessa är 2 3/4" alltså lite grövre + 2st små fullflödes dämpare istället för kattar så vid en flygande besiktning så tror snuten att det sitter kattar där...=) och JA det märktes, det blev MYCKET bättre botten vrid på höga växlar vid lågt varv, de skulle göra 16Hk rakt av på en förövrigt HELT orginal M3 3,0....och de kostar 3500:- Hellre sånna än chip om man måste välja...men jag har både och, och det är ju nartuligtvis det bästa...

-----------------------------
"Second place is the first loser..."

Länk

/// Mvh Laurin
ant
Laurin:
din vinge är.. hmm större än min..

=)

=============================
Länk
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Huga! Det var inte den lilla vingen sune, det inte.. Snygg bil förövrigt. Men hur gör du vid besiktning?? SBP märker väl att kattarna är borta?

/// Ett halvårs abstinens...
Laurin: Du var väll på Uråsa och körde med M3an? Tyckte den gick ganska bra! Hur snabbt körde du som bäst?

Mvh
Patrik
ul
239
ulfson66
525Tds touring-92
jobbarbil..
Sandgren:::
Vad tyckte du om bilen sen du satte på fullflödes istället för kattar..
Sandgren:

Blev det någon skillnad utan kattarna?

Bengan
325an fick väll lite mer vrid, men det gjorde inte så mycket som det ska göra på M3an........Men det blev ett j-la gott ljud!

Mvh
Patrik
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Vid besiktningen så måste kattarna sitta på plats. Tar bara 30 min att byta.

/Edvard
BMW CS # 4503
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Japp det stämmer som bumper säger...tar bara 30min att byta till orginal systemet igen...

Sandgren>> Japp, det var jag som var på uråsa...tid ? den där tidtagning kan dom ju kasta på skroten...körde ca 7 race fick 3 st tider den bästa enligt deras tidtagar utrustning var på 14,58.. =)sämre än orginal =D Sen kom det en orginal s70r awd och körde på 12 blankt så jag tar inte så alvarligt på de tiderna jag fick där...enligt g-mätar med 2 pers i bilen så går den på 13,61/174 402m och 5,49 0-100....men det är ju fotocells tider som gäller i verkligheten.. =)

Ant>> kolla min signatur =D....det gäller att vara värst =D

Länk

/// Mvh Laurin
Jo, den tidtagningen var ingen höjdare, körde på typ 15,5 eller nått tror jag enligt den. Fast jag fick spö av en Golf Vr6!! (den hade turbo....) Och om den S70r:en var guldmetallic så borde min gå på 11sek, för han fick pisk.

Mvh
Patrik
xp
126
xpoze
BMW 1993 MUGELLO ROT
Den här Köhler racing, han har ingen hemsida eller?
Är det han som ligger i ullared föresten?
Ullared ja, hemsida nej. Kolla gulasidorna.

Mvh
Patrik
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Ja visst tiderna var helt åt helvete...=) men men det e bara till att trimma mer och vänta tills nästa tillfälle ges....=) Och ja det var den "guldfärgade" saffransgula volvon som körde på 11,99 eller vad det nu var, jag tycker det e en rätt bra tid för att va en orginal R AWD.....=D

Länk

/// Mvh Laurin
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Köhler Racing, tele: 0346/31049

Lennart har ett till telenr. till verksta`n men jag hittar inte det här och nu..

/// Ett halvårs abstinens...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.