AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.144

Ersätta orginalgrill med nät.

Sida 3 av 3
MNS_M3 : Det var lite svårt att de just den detaljen på små bilderna (det var den rödea M3 coupe som var din va?)
Men vad menar du med "och sen tar ni bunt band" ?
Vadå för band?

För resten på Z3 behöver man inte såga bort ribborna. Det går att ta bort dem.

För resten, har du nån kopling till noricstyling? Hur är dem prismäsigt? Jag hittade en del Riegel grejer som jag gillade där...

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Nää den röda är inte min,utan den svarta caben medlems nr 525.

Bunt band-plaststrips-plast band...kärt barn har många namn-

För att fästa grillen så måste man ju ha den delen som ribborna sitter på och då får man lov att kapa bort ribborna.

Jag är inte kopplad till nordicstyling mer en att jag är medlem...du har ju en vis rabbat hos vissa firmor,står vilka på sidan.

Martin

Länk

aha! Nu hittade jag den! Snyggggggtttt!

Du menar alltså att det sitter fast med vanligt buntband? Var fäste du banden i så att dem inte synns?

_________
Länk
Tjena!! Jag har satt in silver galler på alla hål i fronten på min e36 cab!! bland annat vid luft intagen och uppe vid njurarna!! skit snyggt och läckert!!gjorde detta pga att jag ska ställa upp i utställnungar i sommar!!har fixat vita mätar tavlor med crome ringar runt ! läckert!! sänkt den 70 fram 20 bak och skaffat mig riktigt feta fälgar nu!! den ser ut som ett monster!! bilder kommer snart på den!!
jag fäster bunt banden i den delen ribborna sat förut, finns perfekta fästplatser, e lite osäker på hur de är på z3......men finns det inga hål att fästa i så får du limma.

Lycka till.
/martin

Länk

Maria: hur blev det med bilderna?

_________
Länk
Z3c 4 ever!

Jag tog ett par bilder på pärlan, men tyvärr så blev dom inte bra.
Bilen är ju rätt mörk så fronten med det svarta nätet syns inget vidare.

Så fort jag tagit bättre foton så ska du få se hur min pärla blev ... lovar :)

När ska du sätta dit ditt nät då ?

Länk
Kul! looking forward to it. Får man fråga vad du betalade för monteringen?

_________
Länk
Z3c 4 ever !
Det tog typ bara 30 min att montera dit nätet, så min kompis som monterade dit det ville inte ha något för det "lilla" som han uttryckte det. Jättegulligt, tycker jag :)

Länk
Det var hygglo! Det är rätt bra att vara tjej ibland ;-)
Hur gjorde han? Bytte han bara ut existerande galler mot nät och satte nättet över dem små piggarna som gallret satt på innan, eller gjorde han som Martin beskrev?

_________
Länk
Han hissade upp bilen (lättare att komma åt då ) drog bort dom små skruvarna som håller fast ribborna och lyfte bara bort grillen.

Sen mätte han ut nätet skar till den så det blev c:a 5cm mer över, satte dit den över dom små piggarna och satte tillbaka en del skruvar och vek ner det. Det behövdes vid ett ställe chittas lite, men det torkade snabbt.

Som jag skrev innan, så var det fort fixat, inget strul alls =)

God Jul och Gott Nytt År på er alla !

Mvh
Maria

Länk
Jag personligen tycker det blir snyggare med lite mer djup i grillen men det är väll en smak sak...?
Mitt sätt tar lite tid å man slipper att limma/chitta och man får en VÄLDIGT ovanlig sport grill.
Oavsätt hur man väljer att sätta dit nätet så blir det så himmla mycket snyggare med.

God Jul och Gott Nytt År.

Länk

MNS_M3: jag måste få säga att det var ett kanon ställe att fota bilen på! och bilen ser jättefin ut!

_________
Länk
Vad kul att fler en jag gilar bilen och plattsen =)

Mötte kungen på väg upp i slotts-backen, han stannade upp till å med å kollade lite små intreserad inan han gav tummen upp å körde i väg i ferrarin.

God Jul och Gott Nytt År.

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.