|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Mikkofin, fälgarna är 10x18 fram och 12x18 bak. Kör nu med 215/45 fram, skall ändras till 225/40 och 255/35 bak. Maria, då måste ju jag oxå sätta fart. =) Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Maria, Att döma av bilden på din bil så har du satsat på mycket krom. Ska du inte ha nät i krom? Chrome Rules! Jag har bytt mina njurar till kromade. Och nätet ska vara i krom oxå. Dessutom planerar jag att byta handtaget på skuffen till nen nya, 2002 modelen i krom. Den är längre och med en liten utsående detalj vid nyckelhållet (gäller Coupe, roadster har lite annorlunda handtag) Fast svart blir ju oxå grymt till dina svarta bil |
|
|
Fredrik, hihi .. då får du sätta fart om du vill ha det färdigt före mig =) Z3 4 ever! Jag hade bestämt mig för ett svart nät .... men nu blev jag lite osäker. Kommer det verkligen att bli snyggt med kromat nät ?? Blir det inte för mycket av det goda ? Jag har frågat lite om smakråd, och dom flesta har sagt att det svarta kommer att bli snyggast .. Men nu frågar jag er alla, vad tror/tycker ni ? Min pärla är förresten inte svart utan bostongrönmetallic :) Länk |
|
|
Jag tror på svart nät, tycker det dominerar fronten för mycket annars. Är barnsligt förtjust i fronten på en Mustang -68 till -69. Detta gapande hål som bara slukar all luft det går, det stuket vill jag ha. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Har funderat på att ersätta ribborna med nät med.. Men isåfall så är det snyggast (enligt mitt tycke), att ha finmaskigt nät både i grillen (där ribborna sitter), och nedanför (som på Hamann Z3Coupe'n).. Om det är någon som sätter på sådant nät så skicka gärna in en bild så man får se hur det blir.. //Stefan |
|
|
Ps: Maria.. Det kan aldrig bli för mycket av det goda (krom).. *skratt*. Jag tror det blir snyggast med Silver nät.. . Lycka till.. //Stefan |
|
| Mailman: helt rätt. Nu har jag oxå hittat krom-mecca på www.chromdesign.de... | |
|
Maria, En tanke: varför inte testa både svart och silver innan du slutgiltigt limmar fast nätet. Det är ganska ringa kostnad för själva nätet så det kanske är värt extra 250kr för stt kunna jämföra effekten..? |
|
|
Då har jag slagit till! Köpte tidigare i dag kromad nät på D&W AutoSport. Köpte det mest finmaskiga som fanns. Det ska up på bilen i veckan!!! Så jag lär slå er båda :-) |
|
|
Z3c 4 ever! Ett bra förslag, det ska jag göra så jag inte går och ångrar mig efteråt ... Då valde du det cromade nätet, det kommer säkert att bli jättesnyggt :) En fråga bara, vad är det för färg på din pärla ? Länk |
|
| Maria: den är silver med vinrött läder | |
|
På en silver bil är det säkert kanonsnyggt med kromat nät, men jag tvivlar lite på hur det blir på en mörkare bil. Svart blir min färg, helt klart. Z3c 4 ever, köpte du ditt nät från en åf. i Sverige eller beställde du direkt från D&W Autosport? Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Fredrik: D&W i Frankfurt. Har klurat hela natten hur jag ska sätta upp den: långt fram i spoileröppningen eller lägnst in eller i mitten. Råd? P.S Nu villa jag oxå ha spoilerläpp...och hamanns sidovingar...och blåa(eller siver mätartavlor...och kromhandtag....och KOMRESSORRRRRR!!!!! det var en del va...? |
|
|
Helt klart så långt in som möjligt tycker jag, sätter man nätet längst ut tror jag fronten mister sin hungriga look. Vilken motor har du?? Bästa trimtippset är att låta bli bilen en tag, i somras tyckte jag bilen gick hyfsat. Efter inköpet av vinterbilen fick min pärla stå en månad ca. Sen när jag tog årets sista runda, jösses vilken best, den drar ju något så alldeles makalöst, lite hastighet på växlingarna och hon viftar sött på rumpan oxå. Mumma!! Hornen växte inte ut, det small bara till. Jag bävar inför första rundan till våren. =) Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
2.8 här oxå. Jo jag vet, det räcker gott utan kompreson oxå, men visst vore det kul med 100 extra HP.... I alla fall; Nu är krom handtagen på gång. Lär inte hinna hit tills på tisdag då jag ska försöka sätta ditt nätet men om några veckor i alla fall. Då har jag oxå fått det nya handtaget till bakdörren (på Z3 Coupe byttes designen på handtaget med 2002 modellen. Den nya är längre, har en liten tunga som sticker ut. Förhöjer utseendet markant!) |
|
|
2.8'an är en go motor, jag vet inte om min är riktigt orginal. Avgassystemet är ju bytat det ser jag, men enligt säljaren var det en grym skillnad mellan min och en 2.8'a som de sålt för någon månad sedan. Hade varit kul att bromsa den någon gång så man får svart på vitt vad man har på bakhjulen. Men visst är det som du säger, mycket vill alltid ha mer, någon gång hoppas jag få råd att byta till en M-Roadster. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Jag tänkte på det med M oxå. På den ekonomiska sidan ser det ut så för mig: - Byte mot M +50000 kr + 600kr mer per månad i försäkring + 10% i bränsle kostnad - Kompresor (296HP) +40000 kr men då är inte försäkringen fullvärdig vid kollision. Samma eller tom mindre bränsle kostnad enligt Asken. - Hamann 32 trimm (265hp) + 35000 kr. Sama försäkring som idag (Kanppast troligt att vid kolision uptäkts trimmningen.) men bränsle kostnade skulle öka 15% Just nu har jag inte riktigt råd men efter nyår så kanske blir det nåt av dessa alternativ. Under tiden: today is the day: nätet ska up på eftermiddan |
|
|
För en två veckor sedan blev det cromade nätet ditsatt, men tyvärr blev jag inte nöjd alls. Det blev inte så läckert som jag hade hoppats på, det blev lite för mycket av crome på något sätt. Jag sov inte en blund den natten, för jag bara låg och tänkte på att jag skulle ju ha valt det svarta. Det kändes ju lite pinsamt att komma och ångra sig, vad skulle dom tänka nu ? Dagen därpå sa jag som det var, att jag hade ångrat mig och ville ha det svarta nätet istället. Snälla hjälp mig byta till svart så fort som möjligt ! Sagt och gjort, det byttes direkt och jag måste säga att det blev stor skillnad, jag är väldigt nöjd och lycklig över resultatet =). Med det cromade nätet såg han lite för "snäll" ut och nu ser han väldigt "grym" ut min pärla. Länk |
|
|
Då har du slagit oss andra! Jag har gjort ett försök men strandade pga elplugen till motorvärmaren som satt i befintliga gallret och gjorde det svårt att montera ner den. Lovade mig ett nytt försök under julen. Men nu vill vi se bilder på din pärla med nya nättet!!! _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Vill ni ha en snygg sport grill i nät utan dom svart ribborna. Ta loss grill å nurar. såga bort ribborna och slipa till ytan är helt jämn (använd något finkornigt papper) Spruta ppå med sprut spackel och våtslipa 2 gånger. sputa på lite färg och sen tar ni bunt band å fäster grillen i nätet å sen e det bara att klippa. Finns en bild på min grill: Länk Martin Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.