AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.143

Ersätta orginalgrill med nät.

Sida 1 av 3
Jag tänker ersätta ribborna i spoiler/stötfångaren med ett nät. Tanken är att använda ett finmaskigt nät, i stil med högtalargaller, men jag har blivit avrådd att använda allt för fint nät då det kanske inte släpper genom tillräckligt med luft.

Vad tror ni?

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag vet flera Z3 ägare som går i samma tankar :)

MVH
Hasso
Länk

Jag vill ha nät i stället flr plastriborna i looken som spacers ger. Säg till om du hittar en lösning!
(Men njurarna är för klasiska att ta bort! Jag har ersatt mina svarta i plast med kromade njurar)
PS. Fredrik: Faaaannnn vad din bil ser fin ut! Det är andra gången jag reagerar på fälgarna! Grymt snyggt!
Hasso, jag vet vem du menar. =)

Z3c 4 ever, givetvis skall de kromade njurarna vara kvar, eventuellt kan jag tänka mig att ersätta de stående ribborna inuti njurarna med nät.

Ingen som kan det här med luftgenomströmning... man vill ju inte bli ståendes med kokande motor i sommar.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Z3c 4 ever, Tack, om du visste vad stolt jag blir!!

När får vi se din pärla i galleriet?

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Fan va min inlägg blev konstig. Råkade radera en hel mening...
Det skulle ha stått: Vill ha nät i främre-under-spoilern. Det kommer att förstärka den looken som spacers ger...
Fredrik, ska bara samla mig att plåta bilen utvändigt. Måste göra det innan vinterdäck ska på!!!

För resten: kollade du på Länk ?
Sidan är Länk dem har två typer av nät.
Finns det bilder på Z3 med nät i spoilern?
Oj, har precis själv hittat en bild på detta på Länk.
Det ser riktigt coolt ut. Och Fredrik M: Det ser ut att vara riktigt tät nät så din fråga om lutfinförsel borde vara besvarad.
Du menar den svarta Hamann M Roadstern antar jag, lite svårt att se tycker jag. Men det är väl bara att testa, fungerar det inte så får man smäcka dit ett nät med större maskor. =)

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Nej inte den. En blå Hamann coupe. Bilden helt rakt framifrån. Man ser det väldigt bra, det är sats med en spoiler med runda dimljus och just nät som kostar 575 pund (8600kr) inclusive montering och lackering. Lite dyrt om man jämför med 257 kronor för Real Car's nät monterad själv hehe...

Fredrik: så vad blir det finmaskigt eller grovt?
Konstigt jag hittar inte den bilden, lyckas inte få fram några produkter heller. Sidan verkar fungera lite dåligt med min webläsare. :(

Det blir finmaskigt helt klart.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Det är en krånglig sida. Svårt att hitta. Prova:
marques>BMW>Z series> Z3> Z3 Coupe och sedan Hamann Motorsport i vänstra hörnet och sedan aerostyling och då är det första bilden från top.

En annan sak: om du väljer Z3 Coupe i stället för ZM Coupe och innan du gåt på Hamann Motorsport så finns en länk "click here to change images". blädra fram. Det finns en bra bild på blåa mätartavlor. Ursnyggt. Sånt vill jag ha. men hittar inte produkten på själva sidan heller.
Nu hittade jag, mycket krånglig sida.
Mätartavlorna är Hamann's, kolla på Länk under Accessories.

Länk sysslar mest med Mercedes, men har även Hamann prylar i sitt program.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
ant
jag måste bara få lägga en kommentar på dina fälgar Fredrik M. det är fan så grymt med dessa fälgar på din z3. skitsnyggt!
men går det vekligen att åka med bilen? det ser ut att ligga nära skärmkanterna??

=============================
Länk
Tack ant, nej den gick inte att köra med. Numera är den höjd ca. 2.5 - 3 cm, och ser ut så här.
Länk
Så här har jag kört hela sommaren, inga som helst problem. =)

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
ant
hur som helst så är det fortfarande grym som fan. visst såg det bättre ut med den lägre sättningen men det ska ju gå att åka med också.
fälgarna är bara för grymma.
vad är det för tillverkare?

=============================
Länk
Kerscher modell KCS.

Länk

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Nu är det bestämt .... jag ska oxå ersätta ribborna i spoilern med ett finmaskigt svart nät som mh-gtr ska hjälpa mig med inom det snaraste. Det kommer att bli så läckert. =)

Länk
Mi
52
Mikkofin
M3 E46 2002
E36 M3 1994 "banträff"
Grymt bil Fredrik!
Jag vill just veta hur breda är fälgar fram/bak? Är fälgarna också 18 tummare eller?

Mikko
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.