AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
434

Bra och snygga konfilter till M5 E39?

Någon som ersatt original luftfilterboxarna på nya M5an med dubbla konfilter elr vet någon som har? Går det bra med vilket konfilter som helst elr är det något special man ska tänka på?

MVH/ Qvarnis
ant
måste bara få vara lite nyfiken..
har du fått tag på en m5 e39?

=============================
Länk
Ant:

Den som lever får se elr hur...;)

MVH/ Qvarnis
ant
hehe så sant.. =)

antar att det blir en familjebil utöver det vanliga..

kom på att green cottons Twister filer ser ganska coola ut med kolfiberöverdrag. dessutom är om ju skärmade från varmluft "på köpet". dock så borde denna kåpa hämma insugsljudet lite, men det lär ju suga en del luft till v8:an som sitter i m5:an så det kanske morrar ändå.. =)
vet inte vad du tycker

Länk

Länk
ant:

Fräcka!

Men vet du om det bara är att dynga på dom rakt av elr om det sitter någon luftmängdmätare som får spel på fel ställe lr dyl?

Qvarnis
Lotus Samuel
Går med vilka filter som helst men sätt inte dom där uppe där det är varmt. Tillverka 2 polerade rör i aluminium som går ner framför grillen. Så här. Länk

Däremot så är det ju frågan om man vill ha öppna filter på en sån bil. Det får ju inte låta som en 18åring som åker runt i en VR6:a, sen drar dom ju in en heldel mer skit än originalfilterna.

Lycka till.
ant
allt jag vet om green cotons filter är att jag själv har ett på min 318is med m42 motor.
inte riktigt samma grejer som du har/ska ha.. =)
jag har dessutom ett vanligt direct air kit, vilket inte heller stämmer överrens med twister filtret. kvaliteten på filtret tycker jag håller mycket hög klass. med tanke på vad twister filtrena kostar så tycker jag att dom borde hålla hög kvalitet.
har ingen aning om m5 motorn får spel av konfilter, har aldrig sett någon som monterat detta på sin m5:a.

på min bil har det fungerat utan anmärkning. har inte upplevt någon effektvinst, men det bör man väl inte räkna med på min motor heller. däremot så lyftes insugsljudet ett antal nivåer uppåt. nu låter det gött om motorn vid pådrag.

lite bilder på mitt filter:
Länk
Länk
Länk

Länk
Su
9
SuneKock
528 -84
borde inte vara något problem, någon hade monterat BMC:s cda burkar på en m5:a och det funkade..
Mvh peter
Ska man ha ett snyggt OCoch BRA luftfilter kan man ju slänga ett öga på A´pexi, kolla länken nedanför...
Länk

Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.