|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag ska byta min hardyskiva som börjar bli sliten, men jag misstänker också att mina bultar sitter fel, stämmer det att bult & mutter ska sitta så att säga "varannan" och peka mot pilmärket på skivan?? Hoppas ni fattar vad jag menar. (Alla mina bultar pekar åt samma håll) | |
|
Alltså pilen ska peka mot muttrarna. |
|
|
Åt vilket håll muttrarna sitter spelar ingen roll. Pilarna indikerar att skruvhålen i medbringarna på respektive sida ska hamna vid pilarna. ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 |
|
| bultskallarna ska sitta i skivan och pilarna ska peka mot flänsen där muttrana ska sitta...alltså sitter bult och mutter, som du mycket riktigt skrev, "varannan"...hoppas du blev nåt klokare av den beskrivningen.... | |
|
Tror jag fattar men fins det fler förklaringar så går det bra!!! vad menar du med medbringarna?? Tack för tipsen |
|
|
På min går det inte att sätta bultarna korsvis, det går inte att få dom genom medbringaren på växellådan då. Medbringare är änden på axlarna med tre bulthål. ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 |
|
| bultskallarna sitter i skivan vid den bredare delen av pilen, sedan går bulten genom skivan och genom flänsen som sitter vid den smalare delen av pilen. Sedan dras flänsen (medbringaren) fast med muttrarna. Använd helst nya självlåsande muttrar...... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.