|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har fått erbjudande om att köpa en 320iC -93 för 70k. Bilen är (sägs vara) värderad till mellan 80-90k av en bilfirma. Vet inte på rak arm hur långt den gått, men det sitter ett bra ljudsystem i (CD-växl, 2x10", steg o bra framsyst), taklucka, sportstolar, imob, nerlackad, m & k-värmare, ej sänkt. Jag känner hon som haft den senaste åren, så jag vet att den går bra och att det inte är några bekymmer med den. Bilen är i fint skick! Vad tror ni? Verkar det som en bra affär? (Bilen är tyvärr import, typ 97 eller så...) S-bok finns förstås! Tacksam för åsikter! //Koffe (förhoppningsvis snart BMW-ägare : ) | |
|
Hejsan, konstigt att inte sälja till bilfirman då tycker jag. Dessutom saknar bilen AC vilket drar ner värdet. Inget sägs om milen dessutom. Stirra dig inte blind på att det inte är en svensk återförsäljare som sålt bilen första gången utan se om bilen är i det skick du vill. Ett ljudsystem höjer inte värdet nämnvärt om man inte hittar en köpare som är intresserad av ett sådant. /Simon Simon |
|
|
Jag är intresserad av sådant : ) Hon säljer bilen till mig för 70 just för att det i princip är inom familjen! Ang. milen: tror den har gått hyfsat långt (15 typ), fast det kan jag snabbt kolla upp! Håller dock med om det där med AC, det hade ju dessutom varit skönt att ha. Men om priset är så bra som de säger slår jag till ändå... //Koffe |
|
|
Hej, Tycker 70 verkar vara ett bra pris, om man nöjer sig med trycket i en 320... Försök göra en koll på bilen, när du tagit reda på milen så försök kolla upp att det stämmer, en bra säkerhetsåtgärd på framförallt importbilar. Håller med simon_en, import behöver inte vara sämre, men bör kollas lite nogrannare. Kolla oxå om alla skarvar är raka och fina och leta efter gömda lackskarvar. Tyvärr är det ju inte helt ovanligt med krockade och omlackade exemplar. Lycka till! //Daniel |
|
|
Tjenare. 70' är nog inte ett bra pris. Hellre kallar jag det ganska normalt. Vill du, så kan du hitta ett otal 325:or för 60-70 tusen med ungefär samma mil på mätaren och ofta med mer utrustning som tex 17" fälgar. Men om skicket är mkt bra, så tycker jag du ska slå till. Den är ju trots allt tjejkörd och du vet att en "familjemedlem" inte lurar på dig en dålig bil. Samt att bilen har en stereo, som du verkar vara förtjust i. Förresten så tycker jag att det låter som du redan har bestämt dig, eller har fel? =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Nej, du har nog inte helt fel... Hämtar bilen i slutet av veckan ser det ut som : ) Ett plus är faktiskt att bilen är just omlackad! Motorhuven flög upp när hon (ägaren) var ute och körde, (bummer)... Hon passade då på att lacka ner den oxå! Nu är jag dock sugen på ett par (ehh, två par kanske det heter?) schyssta fälgar. Nån som vet var man får ta på några? Tjänar man mycket på att köpa beggat? Priserna har väl sjunkit rätt bra på sånt på sistone? Tänkte mig nå hyfsat "djupa" fälgar, 17", typ 5-ekrade eller nåt... så bilen får lite "råare" look om ni förstår hur jag menar! Well... så ligger läget iaf. Snart är jag oxå BMW-ägare! (Ingen som är sugen på att betala grymt överpris på en Volvo 245 från 1975 förresten! Ingen utrustning, inkl. lokallås och trestegad automat : ) |
|
|
Tjenare. Du kan tjäna lite på att köpa beg fälgar. Beroende hur pass bra däcken är. Hösten närmar sig och det är snart dags för vinterdäck. Köp fälgar då, för då kan man göra riktiga klipp. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Tjena! Har inte läst igenom det alla har skrivit, men läste koffes första inlägg... Undrar bara varför skriva: Bilen är tyvärr import? Om bilen är fin så är den säkert minst lika fin eller finare än en sv-såld. Den lär ju inte ha ngn rost? (eller?) Ville bara skriva detta eftersom man blir lite trött på mycket skitprat om import bilar... Tack för ordet! Mvh Tobias |
|
|
Tja! Jag håller faktiskt med dig Tobias! Anledningen till att jag skrev "tyvärr" var nog att jag fått för mig att många på det här forumet vill nedvärdera en importbil jämfört med en liknande svensksåld bil, vilket förstås är tråkigt. Sen har jag oxå hört att det kan vara svårare/dyrare att försäkra en importerad bil samt att sälja dessa vidare om man vill gå via en återförsäljare. Jag vet att en återförsäljare i stockholmstrakten värderade bilen till 25000... Sen om det berodde på att bilen var import eller om det berodde på att han helt enkelt inte ville ha en begagnad 320iC i sin bilhall kan jag förstås inte svara på, men tydligen gav han intrycket av att det var det första alternativet! Sånt är ju faktiskt väldigt synd! (Tilläggas bör kanske att den andra värderingen (80-90k) gjordes av samma försäljare som sålde bilen till nuvarande ägaren)... Men nu är allt fixat med finans och så, så på fredag blir jag en av er :oP (Btw, erbjudandet om Volvon står kvar... ingen intresserad? : ) Tack för alla inlägg! //Koffe |
|
|
Tja! Kul att du svarade. Hoppas din BMW kommer att gå bra för dig. Lägg gärna in lite bilder på BMWPower eller kanske skicka några till mig? :-) mail: da.aschbacher@telia.com Lycka till!!! Mvh Tobias |
|
|
Koffe, en -75ans 245a är nog eftertraktad av v8 freaks eftersom att det är just en -75 =inga avgaskrav,sen så kom ju 240´n just 1975 så det finns ju inte så många sådana kvar att bygga av. |
|
|
Jocce: Jo, jag har funderat i de banorna... gäller ju bara att hitta nån som vill köpa den : ) Har kanske en polare på G som vill bygga en bil till strippen av den. Han har redan en Dodge Challenger med N2O-ladd, och funderar på ett nytt projekt! Det är ju betydligt roligare än att skicka den på skroten : ) Var ska man annonsera? Blocket? Tips? Tobias: Får väl se om det blir några bilder... Har en förmåga att ta alldeles för lite kort! Men det är ju bra om nåt blir snott. Får väl tömma en rulle på Volvon och BMWn, så man har = ) //Koffe |
|
| ja en 75a får du inte skrota oavsett skick,om den inte är totalsmälld så klart men då är nog fortfarande papper, chassinummer eftertraktat,en tex 76 -80 är ju värdelös, om det nu inte är en -80a med 140hk | |
|
Har snackat med polaren nu, han hade ingenstans att ha bilen i ett år framåt, så han var inte sugen på att köpa den... Jocce, du vet ingen som är intresserad? Eftersom det här inte alls hör hemma i det här forumet kanske vi ska flytta disskutionen nånannanstans förresten! volvo240klubben.nu kanske? : ) Hoppas alla BMW-ägare har överseende med denna lilla parentes till BMW-snacket! //Koffe... BMW-ägare om 46 timmar : ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.