|
|
|
|---|---|
Bavaria |
Hejsan. jag har råkat ut för ett skumt fel på låsmekanismen på min 523:a, när man låser med larmknappen så låser sej inte framdörrarna, men ibland efter att man låst dom "manuellt" med nyckeln i dörren så fälls låsplupparna ner och dörrarna låser sej.sen går det bra att öppna o låsa dom nåra ggr med larmknappen. Nån som kan ha en ide om vad som är fel?.. mvh |
Peter.A |
Centrallåsproblem är ett helvete... Mitt betedde sig likadant ett tag, det var centrallåsmotorer som höll på att gå sönder. Bytte alla fyra cupe' dörrarna (det kostade en del), men bytar man dom själv så sparar man in det i alla fall. Om det inte är det så kan det vara givarna som berättar om dörrarna är stängda eller inte. |
| ja vet att centrallås krånglar friskt i kallare klimat, vikket dä ä nu. mitt ä lika dant. mvh///Mr-BMW | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag har råkat ut för det en gång,jag hade tvättat bilen dagen före, och förmodlingen så var det lite kondens kvar i dörrarna, så när dottern och jag köpt lördagsgodis så tog hon tag i framdörren och öppnade den trots att jag låst bilen, larmet gick:)) Bakdörrarna var låsta. Åkte hem och körde med fjärren samma fel.Stppade då nyckeln i låset och låste manuellt. då funkade det, sen dess har det funkad U.A och det var 2001.förmodlingen någon av dessa microbrytare som frusit till. MVH Hasso Länk |
Bavaria |
ok. exakt samma som för mej då hasso, just nu verkar den sköta sej, hoppas att det håller i sej..:) tack för svaren, mvh bavaria |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.