AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
321

Fråga inför köp av 523 -96

Hej,
Jag är sugen på en 523 från -96. Den har enligt mätaren gått 8800 mil och är importerad. Jag har kollat serviceboken, och det ser helt ok ut. Det verkar inte som den är skruvad såvitt jag kan se. Den är nybesiktigad för ett par veckor sedan. Bilen importerades 1999 och har ägts av en person i sverige sen dess. Nu är frågan ifall jag vågar köpa den utan att göra en M-test (de har såna väntetider). En BMW förbesiktning är väl bara samma sak som en "vanlig" bilprovning?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
En BMW förbesiktning är väl inte fel, men nått ännu viktigare är att du låter dom kolla av mätarställningen
i LKM med diagnosprogrammet, så du är hundra på det. för ett så lågt miltal kan ju vara värt att lägga en slant extra för för att få det verifierat.
Min 528-96 har rullar 7400 och den har använts ytterst sparsamt av både mig och den tidigare ägaren.
Så kolla absolut av mätarställningen för det är extremt lågt på en importerad bil som är 6 år .
importörexperterna räknar med att en tysk kör sin bil ca 2500 mil per år i genomsnitt vad jag förstått.
Men visst finns det undantag.

MVH
Hasso
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.