AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.409

ska jag köpa detta slutsteget?

jeppe_L
det är aboslut inte det bästa slutsteget...men ajg vill baar ha ett hyffsat som ska driva mitt framsystem, och jag vill inte lägga u för mycket..

GAS Cyber X4
Cyber X4 ger dig fyra kanaler med vardera 100W. Du får med Cyber X4 den kraft du behöver till både framsystem och bas, bara basar eller 2x200W till dina 6x9-tummare eller... Vi kan fortsätta räkna upp kombinationer men kontentan är att möjligheterna är ot

Uteffekt: 4x100W 4ohm. Stabil i 2ohm. Frekvensomfång 5Hz-38kHz. Ställbart lågpass/högpassfilter. Ställbar basboost. Inbyggda skyddskretsar. Mått 265x65x315mm.

Pris: 1 488 kr/st

18 åring med BMW:) önskas köpa bakaxel till 318i ,en 91a!!
annars kan detta vara ngt kanske??
Länk

Priset kan vi ju alltid diskutera du och jag om du är sugen på ett BRA steg till BRA pris
DLS-Genesis 4chanel är inte samma som DLS A4, genesis finns kvar i sverige under annan återförsäljare...

/danne
Hur som haver det är ett bra slutsteg oavsett vad det heter...
jeppe_L
gasar magnus: jag vil helst ha ett med 4x 100 watt....

nån som har en åskit om slutsteget, för utom att det e ett lågbudjet märke?

jeppe_L
nån som har nåt tips på var man kan palcera ett elemnt i dörren på en e36?? gärna liten bilder o tips

Bästa vore nog om möjlighet fanns att provlyssna osv.
Synd att "Watt" måste vara med i texten hela tiden, liksom t.ex frekvensomfång en bit över och under vad som örat kan uppfatta, utan att ange t.ex hur mycket nivån har sjunkit vid dessa frekvenser. Rätt intetsägande siffror..
Missförstå nu inte, ingen skugga över deltagarna i forumet varken på denna tråden eller tidigare (och kommande). De största "bovarna" är nog leverantörerna och deras marknadsföring. Höga wattsiffror och specar som slår kullerbytter på sig själv ibland säljer väl bra kan tänka. Ock ock ock..

FP
Jeppe L: Lyssna på Folke...
Han har helt rätt ang Watt...
MIN PERSONLIGA åsikt är att du ska tänka ett steg framåt hela tiden.
Ex:köp Cyber steget NU för att du vill ha ett steg Nu, bara för att upptäcka att det efter vidare uppgradering av ditt helt plötlsigt är den svagaste länken i din väg till ljud-nirvana :-)...
D jag vile ha sagt var, ett billigt inköp NU, blir ofta ett DYRT inköp sen, eftersom du "troligen" kommer att upptäcka att "saken" du köpt inte var så bra...
Ang om Cyber steget är bra el inte, kan bara DU svara på, fyller det dina behov så ska du köpa det.
Men ha gärna d jag sa tidigare i åtanke...
Ett annat tips är att DLS har en serie som heter C-20 C-21 osv, som enligt MITT tycke låter helt ok för sitt pris (C-21 ung 2100:-)...
O som vanligt blev d ett låååångt inlägg från mig :-)

Mvh
Rutger
AAAHHHHHHHHH
Glömde visst ett viktigt ord i denna mening:

Ex:köp Cyber steget NU för att du vill ha ett steg Nu, bara för att upptäcka att det efter vidare uppgradering av ditt *LJUDSYSTEM* helt plötlsigt är den svagaste länken i din väg till ljud-nirvana :-)...
jeppe_L
ni har helt rätt med det där att köpa ett bliigt nu...och sen ångra sig o vill ha ett bättre...har avrit där flera gånger:) så jag e lite tveksam till detta slutsteget...men so vanligt är det plänboken som sätter stopp:( så jag vill bara ha ett slutsteg som fixar jobbet...(är inet speciellt kräsen med perfekt ljud, bara det viberar:)...)

så tips på andra slutsteg i smama prisklass tar jag gärna emot!!!

rutger.jönåker: vem säljer det slutsteget?

jeppe_L
jag har kolalt lite på nardik nu...man kanske skule köpa dls steg o högtalre....så får an ett schtst pris också:)

jeppe_L
Länk

Jag köpte mitt steg på Uppsala Bilradio, men BRL vet jag säljer d å...
En liten sidnotis, fick mitt steg för 1866:-, men då är jag en "trogen" kund där oxå + att jag köpte 2st steg o en massa kabel...

Ang bilden: ser bekant ut ja :-)

Jag kanske ska tillägga att mitt "råd" ang att man ångrar sig, är självupplevt.
Har själv gjort "misstaget" o köpt prylar NU, bara för att upptäcka att sakerna inte hållit måttet i längden (äger just nu 8st olika framsystem i varierande kvalitet, 5st slutsteg i skick som pendlar mellan trasigt o drömsteg, 6st basar som har fått tjänstgjort under "hårda" förhållanden *s* o även en del olika headunits..), så "misstagsinköp" har jag själv gjort:-)
Kom just på en sak, varför inte köpa begagnat!!!
Köper du BRA kvalitetsgrejer beggat, så behöver du inte vara orolig för hållbarhet osv, dessutom så får man ju BRA saker till ett BRA pris :-)
O som vanligt lååååååånga inlägg från mig :-)

Mvh
Rutger
Fassen va negg jag låter...
Måste komma me nått positivt...
Fördelen me att köpa "fel" saker är att man upptäcket vad man vill ha.
Men för att spara (dina) pengar, gå in på en/flera butiker o lyssna på olika slutsteg/högtalar kombinationer.
Om du kan, gå även på bilstereo tävlingar o lyssna, då får du höra hur "dina" högt låter i en bil (kan vara stor skillnad mellan lyssningsrum o bil) el varför inte låta nån kompis få köpa sakerna först, så kan han få vara "försöksperson"... Låter d bra i hans bil så...
Du får ju gissa själv om d är jag som är "försöksperson" i mitt polargäng :-)
Hmmm, fick visst in lite negg ändå :-)

Mvh
Rutger
jeppe_L
fördelen med att köpa helt nytt, är ju att man vet att det fuckar(köper du ett begannat så vet man ju inte hur det är behandlat) med visst känar man på det...men jag gilalr helst att köpa helt nytt....

jag har bestämt mig för ett dls steg nu, för 2565 kr rätt bar pris för ett bra steg..

jeppe_L
tank för alla synpunkter....har nu beställt en slutsteg av märket dls....från nardik.hoppas man får ha det ett tag innan nån snor det..:(

Man får önska lycka till me d stundande bilstereo byggandet då :-)
O om du köper ett beggat steg (framtiden kanske!!!) av ett BRA märke så behöver du inte vara orolig.
När du köper det, kolla d på plats så får du ju reda på om d funkar till belåtenhet.
Har själv köpt ett beggat steg, ett Rockford Fosgate 800.2, o d var helt o BRA...
Men som sagt, lycka till o kanske syns vi på nån tävling i framtiden :-)

Mvh
Rutger
jeppe_L
tack:) ja det e inet omöjligt vi ses på nnå tävling...har e del grejer kvar först...med edt e nog klart till sommaren:)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.