AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
544

Spolning e30

Hej!

Strålkastarspolning på min e30 fungerar inte, nån som vet om det sitter en separat pump till strålkastarna?eller har nåt annat tips på vad det kan vara?

MVH
Mathias
Nej det är samma pump.

Slangarna fram till spolarna brukar pluggas igen i samband med att torkarna tas bort.

Nu vet ju inte jag om du har kvar torkarna eller inte....
Pa
19
Patryk
318iS E30 -88
Hoppas ingen har emot om jag lånar tråden lite.

Jag undrar vart man kan få tag på torkare till strålkastarna billigast.
Ok, nej torkarna är borttagna. Är det krångligt att byta slangarna, är de dumt dragna osv...
Tack för svaret!!

MVH
Mathias
E(
47
E(30)rik
325i -89
325 -89 touring
Kolla på sidan av spolarvätskebehållaren, mot framskärmen. Där ska sitta en kontakt som är till strålkastarspolningen. Kolla så att den sitter i och fungerar.Iallafall är det så på min 325:a. Kopplade bort den i helgen för den tömde tanken för fort.
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
är det inte så att det sitter en pump till intensiven, en till lyktorna och en till vindrutan.

två pumpar på vänster sida och en på höger. så är det på mina E30 iallafall.

www.moffa.nu
Visa användare
61
J_boy
323i-85
Ja hade problem med mina spolare oxå...det sitter ju två sepparata kopplinga till pumpen så att säga...en till strålkastarna o en till fönstertvätten...testa att byta plats på dom två...sprutar det då vid strålkastarna så har du lokaliserat felet...att det e kass strömtillförsel...o funkar inte det så vet du att det inte är strömtillförslen som e dålig..../Johannes

BMW-There ain't no substitute...
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Det sitter en separat pump till lycktorna! I alla fall på min och på brorsans 318is-90. Det sitter ju två pumpar på den stora behållaren. En inot motorutrymmet och en utåt skärmen. På min var det den mot skärmen som gick till lycktorna. Jag tog bort motorn och pluggade hålet med en skruv/bult. Anledningen var att det läckte mellan motor och behållaren. Och torkarna på lycktorna hade ju ändå rykt för länge sedan.
Lättast är ju att bara dra ur sladden till pumpen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.