|
|
|
|---|---|
|
HEj. Jag får inte mitt larm att aktivera centrallåset i bilen. Säkringen går direkt. Jag vet att det är en vit och en grå kabel ovanför vänstra högtalaren i fram som man ska "pulsa" med ström från larmet, och kopplingsschemat är korrekt. Behöver man koppla ur ngt i centrallåsenheten? Taksam för alla svar. Zodi@C | |
| Vad är det för märke på larmet? eller e det bmw orginal? | |
|
Vissa bilmodeller vill ha - för att låsa, andra vill ha +. Har du kollat vad BMW använder? Automat är bekvämt |
|
|
Larmet är av märket Car guard. Bmw använder plusstyrt system. Jag har hört att man kopplar in det på en reläbox som sitter under baksätet? Är det samma i en sedan som i en cupé? Zodi@C |
|
|
Du är på rätt väg. Den gråa och den vita kablen ska ha plus för att låsa respektive låsa upp, men dom kan inte vara kopplade till orginal styrboxen samtidigt! Kapa sladdarna vid högtalaren och koppla bara på dom som går till dörren. Isolera dom som går på andra hållet. Styrningen till övrig centrallåsning går i en separat kabel. Trångt och djävligt i hålet bakom högtalaren :-) Lycka till !! Nisse |
|
|
Tack för tipset, ska genast testa! Zodi@C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.