|
|
|
|---|---|
|
tjena. Vore tacksam om jag fick lite tips om vad som kan vara fel på min kärra. Vill inte blåsa ut nån värme förutom på två ställen, uppe till höger vid framrutan och uppe vid högra högtalaren. Kommer ingen varme nån annan stans :( Jag fryser ju fingrarna av mig! Jag läste i ett annat inlägg att man kunde dra ut stereon och vrida på nått men sen stog det nått om att det gick bara om man hade AC. Jaja jag blir glad om ni kan ge lite tips. Tack på förhand. | |
| Om du inte har någon AC, så har du ingen värme någon annanstans än uppe vid fönstren och nere vid fötterna. Dvs, det mellersta vredet på värmereglaget styr endast friskluft. Då blir det kallt om du har det öppet på vintern! | |
|
per_j82: Ja men det kommer ju ingen värme på förarsidan. Vad beror det på? Vajer av? Vad tror du? |
|
|
Hej Det kan vara värmeventilerna som kärvar, eller snarare en av dom. Jag bytte mina när de BARA gav värme. "Det är bakom ratten man förstår" |
|
|
Ja, det kan vara som "tobbepersson" säger. Värmeventilerna. De sitter 4st??? små gråa cylindrar på vänster sida mot torpedväggen (innifrån bilen sett.) Dessa kan kärva väldigt på våra modeller tydligen. Jag har inte haft problemet med dålig värme eller "bara" värme. Men däremot så fick jag inte ur luften i kylsystemet då jag bytte kylarvätska! Den bara gick varm hela tiden! Tillslut så knackade jag försiktigt på värmeventilerna med en träbit och "glurp" sa det så försvann all luft! Jag tror att ditt problem kan vara att dessa försvinner, som "tobbepersson" säger... Testa knacka lite på dem. Länk |
|
|
Tjena! Hade samma problem för några vintrar sen på en 520i -89. Knackade lite lätt på värmeventilen sen var det löst! nickeberka |
|
| Helkasst värmesystem på BMW, bara krångel hela tiden. | |
|
Ok. Om värme ventilerna är de jag tror så sitter de innanförmotor huven ganska långt mot vindrutan om man säger. Ja jag knackade på de men jag kan testa och göra det lite mer eller som sagt byta ut dem. Tack för alla svar. |
|
| banker på varme ventilene i min bil men det hjelper ikke. bare varme på høyre side... kan det være luft bare på venstre side??? | |
|
här finns litet tips Länk prova även sökfunktionen, frågan har varit uppe många gånger - ett kärt (?) problem...... __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.