|
|
|
|---|---|
|
Min 525 går varm väldigt snabbt. Då har jag ingen värme i kupén. Sedan sjunker tempen ( då kommer värmen i kupen ) till normal nivå för att ganska snabbt gå varm igen. Har stannat bilen så den har inte kokat. Trycket i kylen är högt men vattnet är inte speciellt varmt ändå?? Vad är det för fel? Är det toppackningen eller toppen? Termostaten? Har inget vatten i oljan hur som helst! | |
| Låter som dålig cirkulation, förmodligen på grund av att termostaten inte öppnar som den ska... | |
|
Har haft exakt samma problem. Berodde på att det var luft i systemet. Luftade och sedan funkade allt perfa. Skickar instruktioner om hur man luftar, kolla mailen. |
|
| Har du bytt vattenpumpen nyligen? | |
|
Nej, det har jag inte! Däremot finns mycket som tyder på att det är luft i kylsystemet. |
|
|
Tack Copy för tipset. Eftersom två verkstäder trodde det var toppen ( packning el.spricka ) trots att det inte var vatten i oljan så fick det mig att kontakta vår BMW-gud i Jönköping. Han sa att det var för lite vätska i motorn och för mycket luft. Att fylla på i kärlet och lufta efter instruktionerna räcker inte alltid utan jag fick lossa slangen till motorn och ta bort locket till kärlet. Fyll på tills det rinner ut ur alla hål som går. Då är luften borta och ordentligt med vätska i kylsystemet. Så istället för fixad topp blev lite glykol och vatten!! |
|
| Jo våra motorer är tyvärr extremt svårluftade... Jag fick inte ur luften i min bil heller. Vi höll på i timmar och lufta. Tillslut så kom vi på att värmeventilerna kärvade, vi knackade på dem och "glurk" sa det i expansionskärlet så försvann all luft! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.