|
|
|
|---|---|
|
Har en otroligt struttig 523 touring. Vid konstant fart runt 50 kommer ibland en mycket olustig vibration som ibland knappt märks men som ibland känns som om bilen vobblar. Däcken är balanserade och kontrollerade ca 2 000 gånger :-). Dessutom har den en tendens att "eftervibrera" när man kör över håligeheter. Verkar komma från bakvagnen. Vet inte om det är två fenomen som hör ihop. På BMW verkar man inte ha en susning om vad det beror på. De har haft inne bilen sex gånger och inte lyckats. Första beskedet när vi köpte den (hos BMW) var att det skulle åtgärdas och jag har pratat med en av deras ledande tekniker som sagt att det är onormala vibrationer. Nu efter sjätte besöket heter det helt plötsligt att det är en normal vibration på den modellen (har ej luftfjädring). Är det det? Är det det? "Eftervibrationen" kan jag leva med men att jag inte kan åka på slät nylagd asfalt utan att bilen vibrerar står jag inte ut med. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Trots att däcken är balenserade så kan dom vara orunda, vilket ingen balenseringsmaskin tar bort, är bägge bakdäcken orunda så kan dom komma rejäl inbördes otakt vid vissa tillfällen beroende var hjulens ojämnheter befinner sig sins emmellan. Är däcken orunda så syns det i balenseringsmaskinen när man snurrar den, men maskinen ger inget utslag för det utan det får man se med blotta öget. har du M-chassie så räcker det att däcket kastar nån ynka millimeter för att du ska få vibbrationer som känns obehagliga.Jag känner av 2 gr obalans tex och när det fastnar en sten i däcket. MVH Hasso Länk |
|
Det har men också kollat på BMW. Bytte i helgen dessutom till ett par splitter nya vinterhjul från GoodYear. Även fälgen var ny och trots detta är vibrationerna kvar. Jag börjar bli orolig att det kan vara något i transmissionen. |
|
|
Fick just höra av frun att vårt batteri gett upp. SUCK!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.