|
|
|
|---|---|
|
Som sagt, var och besiktigade idag och det blev helt rent på pappret. Inte ens ett litet påpekande som man nästan alltid får av bes.männen. Då är man lättad ett år till. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk | |
|
Det var vinterdäcken som gjorde skillnaden ;-) /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Besiktade i torsdags, gubben klagade inte på något förutom sommardäcken (som nu är bytta till betydligt lämpligare vinterdäck). Kul när det blir så! //Erik. |
|
|
Jo det hade väl inte varit så poppis och rullat in på 20". Men den var låg med vinterhjulen, dom hade lite problem att komma förbi lyftarna som sitter i gropen. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk |
|
|
Inte? 20" är ju snyggt! Jeppe |
|
|
Visst är det snyggt...för jävla snyggt. Men det är väl inte godkänt..eller?? Bra att veta för nästa gång. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk |
|
|
Visst är det godkänt... Jeppe |
|
|
Hur kan det komma sej...jag trodde att det inte gick. I lappen i dörren så kan man bara ha upp till 18" men det kanske inte har med sånt att göra. Jag har hört att det inte skulle gå av flera. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk |
|
|
det är inte fälgdiametern som är viktig, utan hela hjulets diameter. Ju fetare fälg, ju mindre gummi - det är OK. Läs tex här: Länk ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Storleken på hjulen kontrolleras inte vid en kontrollbesiktning. Bara hjulen inte tar i någonstans, eller spårvidden är ökad mer än 15mm är det ok. Jeppe |
|
|
Erik B, gnällde han på sommardäcken? Det är ju inte krav på det förrens den 1:a december... Ska själv in den 29:e november...och vinterdäcken åker på direkt när det är lappmögel ute på gatorna _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
Vid en kontrollbesiktning kontrolleras inte heller om bilen har sommar eller vinterdäck. På däcken kontrolleras mönsterdjup (kravet vid en kontrollbesiktning är 1,6mm oavsett datum och väglag, mönsterdjupet mäts på de mittersta 75%:en av slitbanan.), skador samt att dubbade och odubbade däck inte blandats. Jeppe |
|
sebbe_bmw |
Bimmerman! Men Alpinan har ju 20" borde inte du också kunna ha det då? Sebbe |
|
sebbe_bmw Vet inte, men högsta tummen på lappen i dörren är 18". Vet inte om det beror på att alpinan är väl regad från scratch med 20". Men om det är som jesperado säger så slipper man ju oroa sej fortsättningsvis. Bara att åka och besiktiga. Men jag kan säga att det här var första gången dom kollade inställningen på dimljusen för mej och jag har besiktat en hel del bilar med dimljus, både privat och via jobbet. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk |
|
|
Inställningen på dimstråkastarna ska kontrolleras, men det är tyvärr ganska vanligt att det glöms eller struntas i... Jeppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.