|
|
|
|---|---|
|
Tja! Undrar varför det tar ett tag innan den börjar start när man vrider om nyckeln? Har en 528i. Ska nämnas att detta för det mesta händer när bilen ä kall. Man vrider om nyckeln och inget händer på några sekunder, sedan börjar bilen att jobba för att gå igång. Någon som har upplevt samma sak finns det något man kan bota med? Kan det vara så att det har med kallstart ventilen o göra? #4 | |
|
Inget händer!?Beskriv gärna lite mera symptom. KAN vara bränslepumpen som inte är helt frisk..Kolla hur mycket den ger i volym under 30sek,på E28 528i ska den ge 875cm3 under den tiden. Mvh Janne. |
|
|
Ja kan försöka förklara. Jo när jag vrider om för att starta bilen måste jag hålla kvar nyckeln i startläge några sekunder innan bilen tycks fatta att jag vridit runt nyckeln för att starta. Med andra ord ä det en (tyst) fördröjning innan startmotorn går igång och bilen tänder. Det är ungefär som att starta en gamal diselbil. #4 |
|
|
Ok,då hade jag INTE rätt medicin för ditt fel.. Har du kollat anslutningarna till batteriet?,startmotorn? Mvh Janne. |
|
| Kolla jordflätan meallan chassie och motor! Sitter på högersidan under grenrören. Hade åxå detta problem en gång i tiden, men sen jag bytte jordflätan har det inte varit några problem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.