|
|
|
|---|---|
|
Att sätta i stolsvärme, dyrt o svårt??.. alternativ??...har fårskinn nu!! | |
|
Hejs! Skaffa kupevärmare kanske? Jag har stolsvärme i min bil men det tar ju en stund innan värmen kommer och det är chockerande kallt första 2-3minuterna...funderar faktiskt oxå på att ha ett fårskinn åtminstone på sitsen... "Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag läste någonstans kommer inte ihåg var, kan det ha varit instruktionsboken?? Att man absolut inte skulle ha typ fårskinn liggande mot orginalskinnet som då kunde missfärgas eller nått sånt, men det kanske inte gällde svartskinn? Måste kolla upp det.Stolsvärme kan eftermonteras men det kan du nog använda sök funktionen och hitta tråder om.Shiiinn på gott och ont:)Snyggt med att få till rätt temp när det är varmt eller kallt ute. MVH Hasso Länk |
|
Antingen kan du se om du hittar något likadant säte på skroten som har värme eller också kan du ringa till BMW och höra om elementen finns att köpa löst. Jag har aldrig demonterat ett BMW-säte, men däremot på en del tidigare bilar jag haft och generellt sett är det inga större problem att sätta i element. Men vad det kostar får du fråga på skroten eller BMW, utan att veta skulle jag gissa på c:a 1500:- per säte, men det är som sagt var bara en okvalificerad gissning. |
|
| hmm...inte fårskinn alltså...Får bli kamelshårskalsonger då! :) | |
|
Fårskinn skall man INTE ha på skinnsäten. De torkar ut orginalskinnet och kan missfärga det. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Mekonomen säljer just nu fårskinn med påsytt tygöverdrag bakom. Jag köpte beige färg till grå skinninredning. Finns också svart el. vit. Pris ca 400:- |
|
|
Det finns ju dynor som är eluppvärmda som du ansluter till cigarettutaget. Kanske står där uppe bland alla inlägg, jag orkade inte läsa alla :D |
|
|
Har Mekonomens fårskinn med tyg på baksidan! Illa ändå???? Det är ljust tyg av typ bomull, kan knappast missfärga svart skinn, men det kanske "kväver" det???........ |
|
|
Vill påpeka att här på forumet stavas skinn SCHINN...:-) /Simon |
|
| Man ska väl vara glad verkar det som att man har stolsvärme i sina SCHINN ;-) säten. | |
| SCHINN??? | |
|
SCHINN SCHINN e ju inte dumt men nu när gubbjäveln frost och hans pack smyger sig på blir det ju inte direkt varmare med schinn, i mina hemtrakter så skulle dom ha 1500 stålars för att sätta in värme i min förarstol, jag köpte ett svart liggunderlag för 80 stålars och klippte ut en bit som passar i framstolarna och även för baksätet, går ju att ta undan när man inte annvänder dom. Jag köpte schinn-rengöringssatsen (sprayburk) och nån vårdande creme'på BMW nu undrar jag om nån har några tips till mig hur ni gått till väga och om det blir bra, ska dit nu och hämta prylar SCHINN SCHINN SCHINN SCHINN SCHINN Frazze |
|
|
Cstjawa, såna där kreaturs-skal som man tillverkar möbler, jackor och bilklädslar av! :o)) Mvh |
|
|
Hej. Jag har köpt dessa fårskinn med tyg på baksidan. Det får gå tills vidare. Det är helt enkelt inte görligt att sätta sig på -25 graderssäten. Har kollat lite med eftermontering av elvärme och det finns till standardstolar men inte till sportstolar vad jag har lyckats komma fram till. /Santorinblå 530iA Touring /Länk |
|
| Frazzeribba kolla under Gör det själv | |
|
Skickar ett varmt tack till ahlstedt och tackar för hjälpen! det vart riktigt bra, trodde inte att nybilskänslan/lukten skulle kunna komma tillbaka i min gamla 92:a Frazze |
|
|
Gunnar: Förbannat...snygga fälgar du har på din bil!...Har du köpt dom nya?..pris? "Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna... |
|
|
Petri: Fälgarna är Hamann Motorsport PG 10x17". Jag frågade en svensk importör om priset. Man pratade då om ca 10800:-/st. Det finns två importörer: CAR Fashion Styling Center Mr. Andreas Sundkvist Hallonstigen S-94232 Älvsbyn Sweden Phone: 0929-12802 Fax 0929-12802 or Lison Bil AB Almedal Svägen 1 S-41623 Göteborg Sweden Phone: 0046 31408093 Fax 0046 31408693 inge@lisonbil.se www.lisonbil.se Hamann finns här:Länk och dom har där däckcenter på Länk. Där kan man se olika bmw-modeller med olika fälgar interaktivt. OBS Just nu har dom extraerbjudande på PG 8,5 x 17" : HAMANN BARGAIN SHOP Länk HAMANN 17" Light-Alloy Wheel Design "PG" Split-rim, 5-spoke design, Dimension: 8,5Jx17OS38, Spider painted silver / polished flange, for BMW E36, E36 compact, all Z3 (not Z3 M), alle E46 (not E46 M3) 911 71 238 429,00 Euro inkl 16% tax /Santorinblå 530iA Touring /Länk |
|
| Tack Gunnar för länkarna.. :) Dock var dom som jag misstänkte väldigt dyra...(smakar det så kostar det!)..Får nog hålla mig till min ursprungside att skaffa fräscha beg M5-fälgar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.