|
|
|
|---|---|
|
Hej! (mitt första inlägg här ;) Jag har funderat på att köpa en 320i och sen "bygga turbo". Bilen i fråga är från 84 och söndrig topplocks packning. Så skall jag byta till någon annan sorts packning (då jag ändå byter) eller är orginal ok? Sen kan nån lite uppskatta vad ett sånt här bygge kan kosta? Typ 200-250 hk hade jag tänkt. | |
svintoleffe |
är du säker på att det är topplockspackningen så det inte är toppen |
| Nej faktiskt inte. Alltså jag har inte varit och sett på bilen ännu...hur ser jag om det är toppen eller packningen då? | |
|
Ska du inte köra med mer än 0,5 bars laddtryck så räcker orginal toppackning. Det beror på om du köper nytt eller beg! Säg några tusen och uppåt. "Letar efter en trimmad E28" |
|
| Är det nån som kan berätta vad jag skall se efter ifall det är toppen eller packningen? | |
imenhoteb |
Kan ju va svårt å se...Går bilen !!!kan du kolla på avgas...kolla stift..se om det e tryck i kylarn.Annars så e det väl enklast å lyfta toppen...Jag har en 318 i turbo 82 års modell...trycker genom k-jet...mf2 tillskotssprut 4 st sprid..haltec mapp.crane kam 323 i bakaxel.skivor ok. ny ruta fram..nya däck..13 orginal alu 82 år look..skinninredning röd..till salu...ynka 15000 kr...fel finns lysen (olja på KOPPLING)..228 mm.....glasfiber huv å bak.. skrev ut den på zaatzys.. ingen va intreserad...(billigt) mycket delar .. bilen går å köra ..4000 rpm å så släpper kopplingen... har ny p-box packning.. men har så dåligt med tid .. hinner int mycket nu!!flyttar mm ...mussen står i kylan å väntar.. M10 motor med t25 turbo 2 ic..Hk ?? alldrig uppmätt men...tillräcligt för å ha lite kul på gatan...om du vågar ut o besiktigat?....;) TN |
|
Finns det någonstans en bra beskrivning + gärna bilder på hur man turbo konverterar e30 m20 motorn? Imenhoteb kanske jag annars skulle vara intresserad av din bil men jag bor i Finland. |
|
imenhoteb |
ha ja ...Inga problem å sälja den.. tror jag?tar det i vår:Finland..ja själv bodde jag i sideby i 9år ungefär..så har jag sommarstället där å.Finlandsvensk ska man väl kalla sig.. TN |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.