|
|
|
|---|---|
| vad för fel, när ja drar på starten så tänder sej helljuset och inget annat händer, motorn startar inte, dä ä helt tyst ute i motorrummet, den övriga elerktroniken funkar men, men motorn går inte ens runt..HJÄLP mvh//Mr-BMW | |
| Hade liknande fel på min gamla 528 och det visade si att det inte var riktigt jordat. Kolla upp jorden, det är mitt tips. | |
| tack, dä ska ja göra | |
|
Kan också vara batteriet som har gett upp. Prova att ladda det och se om det tar laddning, gör det inte det är det nog till att köpa ett nytt. Mvh |
|
| batteriet är nytt dä, så dä ä dä nog inte,,men tack ändå..mvh///Mr-BMW | |
|
Kolla spänningen på batteriet i alla fall! Det kan ju vara laddningsreläet eller generatorn som har strulat och då laddas inte batteriet. Mvh |
|
|
nä dä stämmer, men ja gjorde dä o dä ä fint, mä tanke på att min fars bil startar fint på dä batteriet, har nu testat allt ovanstående utan framgång, blir snart galen |
|
| nån som har fler idéer om detta | |
|
Har du kollat alla jordpunkter i motorrummet? Låter trots allt som ett elfel... |
|
|
Jag förutsätter att du har kollat starmotorreläet, samt säkringen till startmotorn!? Mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Anslutningarna på startmotorn, kabeln som spänningsätter spolen till solenoiden kan ha lossnat. Brukar vara 1½ kvadrat och kabelskoanslutning sitter bredvid grovkablaget från batteriet som är anslutet på startmotorn.Eller så är det avbrott i spolen till solenoiden. MVH Hasso Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ska väl tillägga att andra änden på den kabel som jag beskrev styrs från tändlåset så det kan även bero på ett utslitet tändlås tex. MVH Hasso Länk |
|
nu är problemet löst, ärj och glappkontakt, ps: dä ä kallt o stå ute..mvh///Mr-BMW- och tack för all hjälpen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.