|
|
|
|---|---|
anderz |
Kom körandes mad min ny köpta 525 touring -93 på e-18 sedan helt plötsligt började bilen gå illa till och från var vid jag stannade,stog på tommgång och bilen gick på typ 3-4 cyl och la av. startar man den så går den på 3 cyl och dör. någon som har någon ide eller varit med om något liknande? |
|
Nr1. Byt tändstift. // Stefan |
|
|
Nr2. Plocka isär alla kontakter under plastkåpan och spraya med 5-56 eller liknande när du ändå har av den för att byta tändstift. //Magnus |
|
| Kanske byta tändkablar när du ändå e i farten? | |
| Det är inga tändkablar på den, tändspolarna sitter direkt på stiften. | |
anderz |
Törs knappt berätta vad som var fel. Den var soppatorsk inte en droppe kvar fast lampan inte lyste och enl datan kunde jag åka 9,2 mil på det som var kvar i tanken, när jag sedan fyllde på några liter så tädes lampan och datan visa att jag kunde åka 7,3 mil hmmmm. Antagligen så hade flottören i tanken hängt sig frysit fast, man ska ju aldrig åka med lite bensin i tanken på vintern pga kondens risk ändå gör man det är man dum eller bara snål? vad vet jag, BMW svek mig inte den här gången heller. |
| Kul att höra att det var ett så "enkelt" fel... själv har jag fått soppatorsk ett par gånger också av olika anledningar... och man tror ju på mätaren tills dess att det bevisats att den visar fel, även om jag inte litar på den till 100... | |
|
Haha ;) Komiskt men ack så bra problem ändå , kunde ju vart värsta motorhaveriet ! _____________________________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.