|
|
|
|---|---|
Halvor |
Har en 325i e30 som jeg har fått tak i trimchip til, men er ikke helt hundre prosent sikker på hvordan den skal monteres inn. Hvis noen har gjort dette, fint om dere kan fortelle meg det. På forhånd takk hjelpesløs norrbagge...... |
Lotus Samuel |
Chipet sätter du ju i styrboxen som sitter över handsfacket i bilen. När öppnar styrboxen så ser du hur det ska sitta. Brukar va en markering på chippet så man ser vilket håll det ska sitta på. |
Halvor |
ok, er det bare et chip som sitter der, fikk intrykket av at det satt flere chip der, og at man måtte vite vilken av dem man måtte bytte ut. |
|
Halvor: kolla in -> Länk ///air, BMW Club Finland #2150 325:an -> Länk |
|
Halvor |
Jeg har nå demontert styreboksen min, men lurer på om chipen jeg har fått er feil, det er nemlig 4 bein for lite i forhold til den orginale chipen som sitter der. Noen som vet om det skal være sånn eller om jeg bare har fått tak i feil chip, det er en 325i e 30 1986 model det er snakk om. |
|
Halvor: vad har du för boxnr ? den ser ut såhär 0 261 200 xxx. Det finns olika versioner som beskrivs av sista siffrorna, och de har olika chip. Om det e olika modeller vet jag inte, men min box, som slutar på 153, har iallfall ett 27c256 eprom, och det passar i 173 boxarna oxo. Varifrån har du fått tag på chippet då ? Köpt eller hemmagjort ? Tänkte bara om ngn kan ha gett dig fel chip ? ///air, BMW Club Finland #2150 325:an -> Länk |
|
Halvor |
Jeg har kjøpt chipen av en som driver med sånt her i norge som heter normantic, tror jeg har en 173 box. |
|
Halvor: Då e det nog möjligt att han gett dig fel chip. Chippet till den boxen ska ha 28 pinnar. Och lika många ska original chippet ha. Annars går nog inte din bil. Men ta kontakt med försäljaren så reder han säkert ut problemet! mvh, ///air, BMW Club Finland #2150 325:an -> Länk |
|
Halvor |
Var det jeg regnet med, men måtte bare være sikker. Han som solgte den til meg er på ferie nå, så jeg får ikke funnet det ut før neste uke. Takk for god hjelp. Hvor mye fikk du effektøkning av trimchip? |
|
Halvor: knappt märkbart.. man vill juh känna effektökning, men inte tror jag att det e något som har ngn betydelse. Flyttade varvstoppet på min iallfall, till 6900rpm. ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.