|
|
|
|---|---|
|
Bytte koppling idag på min M5 3.9L -92.. Satte dit Sachs sporttryckplatta och en M5 lammel till det. Fungerade kanon direkt men och jag pressar bilen i hög hastighet och sen bromsar mycket hårt så tappar jag trycket i kopplingen så jag kan inte växla sen... Låter bilen stå på tomgång och pumpar på kopplingspedalen så det blir tryck i den...sen fungerar det igen...men sen är det samm visa igen vid en häftig inbromsning.. Kan man lufta kopplings cylindern? Måste man gör det vid ett kopplingbyte? Börjar blir galen,men VARFÖR????????? | |
|
Ingen som vet vad felet är =( Bengan |
|
Lotus Samuel |
Japp man kan lufta kopplingscylindern. Kn ju va dålig packning i den också. Men testa att lufta, det är inte så svårt. |
| förmodar att du har tillräckligt med bromsvätska på bilen kolla var slangen från bromsvätske behållaren går tilll huvudcylindern på kopplingen kan sitta ganska högt trycker du hårt på bromspedalen så sjunker ju nivån i behållaren men du bör lufta den ändå för luft finns där iallafall nu. | |
|
Mr Henke: Behållaren är full med bromsvätska.. När kopplingen byttes så tog vi aldrig isär systemet. Skruvade bara bort slavcylindern frå lådan. Men en sak tycker jag är konstigt,slavcylinderns luftnippel pekar neråt...men allt som man skall lufta tex bromsok m.m skall nipplarna vara uppåt.. Är det så på alla slavcylindrar som är till växellådan? Provade att lufta igår men då fsatnade pedalen i botten när jag var klar. Jag pumpade upp tryck i kopplingen och sen öppnade polarn nippeln är jag trampade ner pedalen till max...sen blev det så... Sen fick jag hjälp att få upp pedalen igen... Nu fungerar det bättre...mem jag måste trampa pedalen i botten när jag kopplar nu...vill att den skall ta lite längre upp. Hur gör jag då? MvH bengan |
|
| prova att lufta igen men var försiktig när du öppnar luft nippeln så att du inte släpper ut allt tryck för då kan man få motsatt effekt det gäller ju även när man luftar bromsarna att man stänger medans det fortfarande finns tryck kvar, en annan grej som jag upplevde på min första 325á jag hade var att om man bara hade foten lite grand mot pedalen (dålig vana)så vart det precis som man hade luft i kopplingen och pedalen sjönk till botten när man skulle koppla ur | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.