AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.766

BMW Sport Club medlemmar

Sida 2 av 3
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Schnitzer,

Jag har kört en hel del på Gelleråsen, gillar den skarpt. M5:an var kul som fasen men M3:an är roligare i de flesta fall. Däremot åler man klart skönare i M5:an och den är snabbare då det inte svänger så mkt, typ Autobahn.

750i är en skön bil och alla borde unna sig en V12 ngn gång. :)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Höfläkt?

Av ren nyfikenhet undrar jag på vilket sätt är våra klubbträffar bättre?

Mi
542
Micke R
328i -98
- johann.

Kanske för att vi slipper ha polisande instruktörsbilar på banan? (Som man, såvitt jag hört, ändå kör ifatt och stressar? ;-)

Mvh / Micke R

A: - "Vad använder ni som bromspunktsmarkering?"
B: - "Vi bromsar i höjd med killen i svart kåpa med en lie över axeln." ;-)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Johann: Det låter kul.

Vet någon om man får ut något medlemskort eller liknande som man ska visa upp vid varje banträff när man vill köra? Jag läste lite om "ansvarsfrånsägelse", måste man skriva under något papper innan man ska köra? Vet någon vad det handlar om?

//Schnitzer
Allt finns att läsa på bmwsc.com

Du går ej ut ditt medlemskort innan du har skickat in ansvarsfrånsägelsen. Adress och övrig info finns på sidan.

Vid ankomst till träff ska du visa upp medlemskort, körkort samt licens.

/Per
Du får ej ut ska det ju så klart vara :)

Ansvarsfrånsägelsen är till för att vi ska ha papper på att du tar eget ansvar om ngt händer med din bil eller dig. Alltså klubben frånsäger till allt ansvar.

/Per
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Zodiaken: Går ansvarsfrånsägelsen att skriva på innan man ska köra på banan, samma dag som man ska köra alltså?

//Schnitzer
Varför inte skicka in den? Om du har betalt in så får du ju inte ut ditt medlemskort innan du har skickat in den ändå!

Mvh Per
300
höfläkt
535daT -05
johann,

namnet..? Det gamla krånglade och jag fick skaffa ett nytt. Om det är stötande kanske jag kan byta ;-)

Eftersom det inte är brakedace som gjort att jag har lite hår utan alla år på banträffar, undrar jag om det är någon viss klubb du syftar på (eller som du tror jag syftar på). Jag kan nog välja vilken som helst och göra en jämförelse. Vilken?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Stefan,

Det blev ett frågetecken av misstag, mitt tangentbord är trasigt... *HOST* :D

Inte stötande på ngt sätt.

Framförallt är jag intresserad av på vilket sätt vi är bättre och sämre än Porscheklubben?

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Kan tillägga att jag inte tycker ngt är dåligt med våra klubbträffar förutom att banorna borde ligga närmare Stockholm. :D
Jovisst är man medlem.....
Borde kanske köpa något att gasa runt med..
treserie med extrafläkt eller...

välstämd tretummare med F1 ambitioner
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
johann:
Kan diskuteras. Tycker alla banträffar borde förläggas på antingen Anderstorp, Falkenberg eller Kinnekulle ;)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Zodiaken: Är det den här som man ska skicka in då, Länk. Då får man hemskickat ett medlemskort?

//Schnitzer
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Långa Anderstorp - mums! Eller hur zodiaken, då blir det lagom långt att åka också :D (Går åt en massa flaggvakter bara...)
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Haglund: Anderstorp = favoriten # 1
Kinnekulle = STARK 2:a..

Falkenberg = ganska få banträff-tillfällen här, därför har jag aldrig åkt där. Men den har ju högsta snitthastigheten bland de sv. banorna. Ser _verkligen_ fram emot att dra här..

Knutstorp = att dra på bana är ju _alltid_ typ hur ballt som helst.. men Knutan är väldigt mycket teknikbana.

/// Ett halvårs abstinens...
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Kurvan på start o. mål-rakan, under bron, på Kinnekulle... MUMMMMAA... ;))

/// Ett halvårs abstinens...
Schnitzer: Ja precis, den är det!

Johan: Njae...tycker det är lite i längsta laget ;P
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Jag ironiserade bara över att det inte finns ngn bana närmare Stockholmsområdet, det beror ju trots allt rätt mkt människor här.

Fast det bästa vore väl om man kunder flytta Stockholm lite närmare Ringen. :)
Hjelm
Jag har i sommras skaffat mig en liten Beemer och blir mycket sugen på att leka lite med den och tänkte höra om det är någon ide att över huvud taget fundera på att ta ut skrollan på en bana.. Om jag fattat det hela korrekt så behöver man en banlicens för att få hänga med!?
Hur/var skaffar man den, och vad kostar det? Vilken klubb är det som gäller, om man är intresserad av samma trevliga klientel som det är här på BMWpower?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.