AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.769

BMW Sport Club medlemmar

Sida 1 av 3
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag gick med i BMW Sport Club förra veckan. Kan vara kul att prova på det. Vilka mer här är det som är med i BMW Sport Club? Vilka ställen är det som det brukar köras på bana varje år? Blir det något på Gelleråsen i Karlskoga?

//Schnitzer
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Schnitzer: Skall du åka med 750?

_Respekt_ :)
Det brukar inte bli klart för än till våren vilka banor det blir.
Mi
542
Micke R
328i -98
Säkra tips på banor är nog:
# Knutstorp (Kågeröd/Helsningborg) - långt från 08-land men ack så härlig, lilla Ringen!
# Gelleråsen (Karlsskoga) - "Ärlig" bana med god säkerhet.
# Kinnekulle (Götene) - Härlig luring med ett par stora säkerhetsfrågetecken!

Sedan vill jag minnas att
# Mantorp (Linköping) - STCCs avslutningsbana
# Sviestad (Linköping) - Liten bana, teknisk
# MittSverigebanan (Sundsvall)
# Anderstorp
# Falkenberg
har förekommit....

Sport Club åker också till alla underbara banors moder - Ringen! =D

Banor finns presenterade bättre här: Länk

Mvh / Micke R

A: - "Vad använder ni som bromspunktsmarkering?"
B: - "Vi bromsar i höjd med killen i svart kåpa med en lie över axeln." ;-)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
_Johan_: Det är klart att jag ska prova på i alla fall. Väghållningen blir ju inte den bästa.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Finns det inga mer BMW Sport Club medlemmar här?

//Schnitzer
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Schnitzer: Det är ingen tävling så den enda nivån som krävs på ekipaget i form av väghållning är en som är tillräckligt bra för att du skall kunna njuta av framfarten på banan. Den nivån sitter monterad som standard i alla BMW :)

//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Klart man är med i SC..

/// Ett halvårs abstinens...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag såg en hel del M3 E30 på Knutstorpsträffen. Såg en väldigt fin svart som det stod BMW Sport Club på i framrutan. M3 E30 är verkligen den optimala racern på banan, de ligger helt perfekt. Är det inte 1:an neråt på en sådan?

//Schnitzer
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
1:an neråt !! Visst är det så.

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk 1600/2-renovering...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Heter inte det getrag eller något?

//Schnitzer
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Jo, visst är 1:an neråt på M3 E30. Helt suveränt! Så borde det vara på alla växellådor..

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Getrag är en växellådstillverkare!
Det kanske är "dogleg" du fiskar efter?

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk 1600/2-renovering...
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Visst är man medlem i SC! :)

Fler medlemmar hittar du på Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Johann: Jag har för mig att du har en M5 E39 också eller är kanske den såld? Vore kul att se din M3 E46 någon gång. Har aldrig beskådat en sådan på nära håll?

//Schnitzer
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Schnitzer,

Jag hade en E39 M5 åsså men den är såld nu.
Kom till bnaträffarna så får du se den och om du vill kan du få åka med några varv. :)
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Ska ta och ansöka om att gå med i SC. Har hittills inte kört bana på ett BMW-arrangemang men dock på andra "privata" arrangemang på några av ovanstående banor. Räknar ju inte med att hänga med så många, men det kan vara kul att testa! :)

Ni som vet; brukar det vara fullt med bilar på banan, eller kan man sträcka ut rejält? Brukar räcka gott med runt 10 bilar på en bana i Sverige för att man skall kunna ge på rejält om man är rädd om plåten enl. min erfarenhet.
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Det brukar vara runt 10-12 ute på de CS och SC-träffar jag varit på. Annat var det på Kinnekulle för 1,5 månad sen, när opäl sport club arrangerade, de släppte på 17-18 bilar.. det var liite tight..

Jag har också varit på vissa märkesoberoende banträffar, tycker nog att tempot överlag är högre på CS`s och SC`s träffar, med bara BMW`s.

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Johann: Det låter trevligt. Brukar du vara på Gelleråsen någon gång. Ja, det vore jättekul att få åka med i din M3 E46. M5 E39 måste ha varit underbar att köra. Det närmsta M-POWER bilar jag har kommit är båda M3 E36:orna (3,0 och 3,2) och min brorsas M5 3,6. Har också åkt med i M5 3,8. M-POWER bilarna är roliga och har en fantastisk teknik. Jag åker 750i på sommaren, tycker om vridet från 12:an. Den går ganska bra i högre farter.

//Schnitzer
Klart man är med i SC.
300
höfläkt
535daT -05
Offsås är vi med i BMW Sport Club!

Jag är ju faktiskt bmw-lös nu men får hoppas det löser sig till våren.

/// M3Frazze - tack för berömmet. Har åkt med andra märkesklubbar men tycker nog lite "självgott" att SC´s baträffar fungerar bra om inte bäst. Porscheklubben tycker nog att dom har dom bästa och mest städade, men dom får ju inte ner näsan och tittar på någon annan klubb att jämföra sig med...
Och i jämförelse med dom är vi bättre + har roligare.
Har även testat "fläktklubbarna" och "en dag på racebaban"....vågar mig inte ut där...
Stod flaggvakt på en fläktträff en gång. Sanslöst. Du kan vifta med vilken flagga du vill, det förändrar inte ett jävla dugg ;-)

Kom i håg att det har inte ett dugg betydelse om man inte har en M3 eller om man råkar vara långsammast på banan. Huvudsaken är att man har trevligt och utvecklar sin körning med insidan av hjälmen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.