AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
558

Bli av med 850?

Är lite sugen på en 840,850 men är lite orolig hur efterfrågan är på sån bil när jag vill bli av med den?
Någon som haft en och sålt den? Var det riv efter den etc.
Pe
16
Permobil
850i -91
Har inte försökt sälja (och har inga planer på det heller), men fördelen med att många är rädda för kostnader m.m. gör ju att inköp av E31
bara blir billigare. Se det positiva.

Personligen tycker jag att rädslan är mycket
överdriven. Hur ofta rasar en BMW-snurra vid normal
drift. :-)

/Per

betriebsanleitung1
Jag har försökt,det är inte världens mest lättsålda bil om man säger så.
Vad ska man betala för ett fint ex?
Kan en 840 vore ett bättre alt.
Det är ju bara en för fet bil......
Ja
760
JanF
530i-93
Tror att man måste bestämma sig för vad som är viktigt för sig själv när man köper bil.

Är det viktiga att den ska vara enkel att sälja igen, köp något "mainstream", Volvo / Saab / Skoda osv kolla i listorna vilka blar som är vanligast/säljs mest.

Vill man ha en rolig, snabb, annorlunda bil, köp med hjärta och hjärna den bil du själv vill ha och stunta i ev framtida ev försäljning. Den dagen den sorgen.

betriebsanleitung1
Köp en fin Csi.
JanF.....

Jo visst är det så . Men tycker dock att en affär ska vara långsiktig .Man vill ju inte skänka bort den .

Ja
760
JanF
530i-93
Jo, jag hårddrar det kanske lite.

Men jag kan aldrig tänka "bilhandlarmässigt", dvs "kan jag sälja den dyrare än vad jag köpt den", när jag köpte Supran så tänkte jag behålla den lääääänge.

530an kunde jag ge lite extra för när den hade det jag letade efter, manuell, krok och läder.

Vad det sedan slutar vid när det gäller en framtida försäljning får man väl se.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ta det lugnt. Köp 2 och ha en som reservdelsbil ungefär där verkar priserna ligga snart när det verkar E31. :)

Nej men jag tror det är som med alla bilar. Har du bara en bil som är i bra skick, full dokumentation osv så kommer man alltid få sålt bilen till ett bra pris (relaterat till andra E31or alltså). Lyckta till.
Wingh
Säger som JanF...

Om du ska köpa en "biffig" BMW köp med hjärtat inte hjärnan... !!!

Är förövrigt övernöjd med min 540 med V8:an....Lustgas och lite till...

//Wingh
je
68
jerker
850i 1991
Din fråga är måhända befogad, men om man börjar med att undra över andrahandsvärdet, ja, då skall Du inte köpa en 850! En 850 köper man av massor olika skäl. Udda bil, vacker bil, v-12-monster, eller vilka skäl Du än må ha. Jag tror personligen att "taket" för priser på begagnade nu ligger någorlunda fast. Du skall inte bekymra Dig om andrahandsvärde, det Du skall ta ställning till är om Du har råd att köra den. Det är inte gratis, men smakar det så kostar det, och jag lovar att det är värt varenda krona! En 850 är inte vilken bil som helst! Ha det.

Jerker
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.