|
|
|
|---|---|
Gotland |
Är det inte typiskt? Lagom det börjar närma sig vinter så lägger omställningen till vinter och sport program på automatlåda av. Om man trycker knappen mot vinterläge så ser man att indikatoorn ändrar sig något men den återgår till ekonomi så fort man släpper kappen. Vad kan det vara för fel? Paj relä eller? |
|
När man släpper knappen så ska den återrgå till det vanliga lägget MEN snöflingan (*)ska ju vissas i körprogramindikator i instrumentpanelen...men står det fortfarande (E) så är det nåt fel på knappen... Lycka till! MvH Bmw 4-ever |
|
Gotland |
Är det ingen som vet något om detta fel. Knappen fungerar nog, men när man trycker knappen till (*)så slocknar indikatorn på instrumentpanelen och när man släpper knappen kommer (E) tillbaka. Tacksam för all hjälp jag kan få! |
|
Du Menar att snöflingan vissas aldrig i instrumentbrädan??? blir det bara svart i fönstret??? Då är det nåt fel antingen i programet eller så hellt enkelt kan knappen var kass ändå! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Håller helt klart med om att knappen nog är källan. Har haft liknande själv, bytade knappen och felet försvann. |
|
|
Har också haft detta problem, men lagade det genom att "öppna" knappen och laga den, det är med all säkerhet fjäder blecken som inte lägger sig rätt, lite pilligt att fixa, men lätt...också sparar du nog en femhundring, och det är ju en bra timlön....... PEO |
|
Gotland |
Det är inte knappen, jag har haft isär den och kollat att den fungerar. Finns det några andra tipps på vad det kan vara? |
|
Hur kommer jag ner och kan kolla knappen utan att bryta sönder halva bilen? |
|
|
frisen, Här finns en utmärkt beskrivning på hur man demonterar växelväljarkulissen: Länk Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.