|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag instämmer med de senaste inläggen! Skönt att du fick sålt din bil till rätt pris, beamer! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Fast jag ville ju egentligen ha kvar den..men men :( Tänker inte skylta med priset men fick betydligt mer än 65K kan jag säga :) Nu börjar jakten på en billigare bil..skulle sitta fint med en 325IX touring el nåt nu på vintern =) |
|
| Bra jobbat Beamer: var det "rätt" köpare eller?? | |
|
Absolut rätt köpare! Han hade åkt BMW innan och var väldigt pedant till sättet. Jag hade aldrig sålt bilen till nån oseriös snorvalp heller..den förtjänar en bättre framtid :)Han lovade även att sköta den väl. Vi gick igenom hela bilen på lyft samt att jag besiktade bilen igår innan han hämtade den oxå (utan anmärkning). |
|
|
Har haft min beamer till salu i sommras och det var faktiskt ganska många som var intresserade av bilen.. Hade dock problem med styrsnäckan som var glapp då och det gjorde att köparna drog sig för att köpa just min bil.. (en ny kostar 12800kr) men.. det jag vill komma till är att man får mycket bil för pengar och för endel är fortfarande en M5:a drömbilen.. Jag begärde 100 000 :- för min i sommras.. 15 000 mil sv-såld 22 ägare (!) inga fel alls förutom styrningen (är fixat nu). /Jimmy Länk www.aspwebb.com |
|
|
M5 varierar våldsamt i pris verkar det som, med all rätt förvisso. Ett vrak för 40' är ju aldrig bättre än en i perfekt skick för 80'. Kollade på två stycken i höstas, en 91:a för 55' och en 89:a för 45'. Konstaterade dock att jag säkert skulle få lägga ut inköpspriset en gång till för att få dom i fint skick. Ska motorn låta som en motorsåg förresten? Bilförsäljaren som sålde den för 45' försökte övertyga mig om att det ska låta så =) hoppas ingen annan av hans kunder tror på honom.. |
|
|
Intressant tråd. Som jag av någon anledning missat fram tills nu. En sak som är ganska intressant med värderingsforumet är att folk 99 gånger av 100 vet vad dom vill ha ut för pris samt vad den allmäna prisbilden är för objektet i fråga. Alltså person a ska sälja sin BMW frågar här på forumet. Får ett svar från person B. Person A blir då upprörd över priset och säger att så och så mycket går att få ut. Varför fråga? Ska man väl sälja / köpa bil så sätter man väl sig in i den aktuella prisbilden? Sen om man vill fråga om eventuella unika/rariteter/special bilar som är svårbedömda så är det en sak. Att i huvudtaget ge en prisbild på en 10 år gammal M bil är i stort sätt omöjligt. Kul att försäljningen gick bra men man ska nog ta allt som skrivs på värderings forumet med en nypa salt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.