|
|
|
|---|---|
|
precis som rubriken säger vad är det som skiljer på Hella och Bosch ljus insatser bara märket eller skile´jer det på infästningarna med??? H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! | |
|
Tjena! Jag har tror det har med årsmodell att göra, vissa tillverkningsår användes Hella ljusinsatser andra år Bosch, så är det i varjefall till E36, /Glenn |
|
|
kom precis på att jag glömde tala om att det är en 525 -93 H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
rsarits |
Är det inte samma sak som med dimljus till E28, de finns/fanns med ZKW eller hella som original, men kanske vill ha mer än en lev. för att pressa priset? Micke |
|
jag pratade med dom på motornord idag och enligt dom så passar inte HELLA om det sitter BOSCH verkar skummt tycker jag men vad ska man göra törs ju inte beställa lyktor för 1600 i hopp om att dom passar H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Pasi: På E36:an kan du iallafall bara kolla på glaset för att se vilket fabrikat det är, det finns ZKW, Hella och Bosch och av någon anledning kunde inte verkstan se exakt vad jag hade om de inte hade VIN. Det enklaste var att gå ut och titta själv. |
|
|
Jag har bytt en strålkastare på både 540:an jag har nu och 525:an jag hade förut och jag vill minnas att de inte var exakt lika. Det som skiljer är strålkastarens infästning i justerskruvarna, de skruvarna den sitter fast i alltså och som man kan justera höjd etc. med. Längst ut på de här skruvarna sitter det en liten plastmoj som man trycker fast strålkastaren på och strålkastaren har alltså ett öra med hål som man trycker på på denna. På 540:an är örat gjort av plast och det är c:a 5 mm tjockt, medan det på 525:an var av plåt och bara någon mm tjockt. Antagligen kan man byta mellan Bosch och Hella om man samtidigt byter plastmojen, men jag är inte helt säker på det. Plastmojen bör man förresten ändå byta när man byter strålkastare eftersom den ofta går sönder, den kostar några få kronor på BMW. BMW är förresten rätt billiga när det strålkastarna också, om MotorNord är billigare vet jag inte, men Mekonomen var det iallafall inte... |
|
|
tackar för hjälpen! CoolBlueM3Coupe -> jo man ser på lyktan vilket fabrikat det är. anledningen till frågan från början är att det är mycket lättare/billigare att få tag på HELLA Osprey __du gjorde mig nyfiken på det med plastmojerna jag har just nu en bil med hella och en med bosch så jag får ta å kolla lite närmare på det H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.